Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Sigge Svamphund - 1 mars 2009 17:39

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till Sagostigen idag.

Mycket bra eftersom det var länge sen jag kontrollerade min skog där och framför allt min älskade bäck.

Började med att jobba en del.

Hittade ett litet träd som låg rakt över stigen.

Möblerade genast om så det inte hindrar vandrande hundar.

Är ju min ena etapp av Sörmlandsleden där så det ska vara ordning i skogen.

Såg fram emot en massa trevligt grejande i bäcken.

Hm, värre skick än nånsin denna vinter.

Nån som kan tro att jag faktiskt befinner mej i bäcken?

Gillar inte alls det här!

Men efter lite letande så lyckade jag hitta ett ställe med i alla fall lite vatten.

Kunde blöta tassarna men inte så mycket mer.

Satsade på min ypperliga spagrop istället.

Ännu värre. Detta är en utsökt lerig spagrop normalt. Faktiskt en av mina allra bästa.

Stenhård is och inte skymten av något vatten inte.

Rätt årstid så kan jag verkligen rekomendera denna till hundar som vill vårda sin päls.

Sörmlandsleden etapp 22:2 och nära gästbokspulpeten där finns den.

Fortsatte till andra delar av bäcken.

Här börjar det likna nånting.

Onödiga isen är sprucken och jag hör hur vattnet forsar under den.

Jaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Ett par hopp på isen och jag hade vatten att greja i.

Äntligen!!!!!!!!!

Var alldeles underbart och inte ett dugg kallt.

Höll på mycket och länge där.

Nu måste verkligen all onödig is försvinna så jag har fri tillgång till vatten.

Syns inte så bra på bilden men jag har en mycket snygg rimfrostinpackning i pälsen.

Lyckades ju blöta ner mej ganska mycket medan jag grejade i vattnet.

Sen när jag var på väg tillbaka till bilen så hade solen gjort nytta.

Kolla filmen längst ner så ser ni hur jag roar mej.

Där syns det också hur jag av och till gör uppehåll och tittar och lyssnar bakåt.

Bakom mej är skogen och åt vänster är det en våtmark och min bäck bland annat.

Precis när matte hade stängt av kameran så kom det jag hade hört och kännt vittringen av.

En jättelik vildsvinsgalt kom rusande ur skogen vidare över våtmarken och bäcken.

Tro inte att matte hann fotografera inte.

När kameran var redo så var den lilla dinosaurien redan försvunnen.

När matte lugnat sej efter vildsvinsmonstret så började hon hota mej med tortyrkammaren.

Anledningen finns i filmen......

Klarade mej eftersom jag ägnade mej åt några hundra snörullningar istället.

I morgon så fyller jag 5 år.

Hoppas att jag får paket och en massa trevliga hundgöromål.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards