Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 27 februari 2009 18:08

I dag fick jag gå hela min långa dunkrunda.

Har ju många dunkar gömda på bra ställen där.

Fast det höll på att inte bli någon runda alls.

Började i mitt tyckte väldigt bra.

Jag fyndade en så där skoj påse full med elprylar.

Den var min bestämde jag omgående och tänkte hälla ut alla grejer för att se vad som tilltalade mej extra mycket.

Nähä, matte tog den och ställde tillbaka den vid stolpen.

Jag tog den igen och så där höll vi på.

Jag är ju smart så till slut följde jag snällt med matte i 20 meter eller så.

Sen tvärvände jag och rusade tillbaka efter min prestentpåse.

Här tänker jag gömma mej i skogen ihop med den.

Alltså gå igenom innehållet ordentligt i lugn och ro.

Sket sej...................

Matte kom och satte onödigt koppel på mej.

Blev hotad också.

Antingen låter du bli påsen eller så går vi tillbaka hem eller du får gå kopplad hela promenaden.

Ville inte gå hem och inte ville jag gå i koppel i nästan en mil heller.

Tvungen att erkänna mej besegrad.

Slapp gå hem och slapp onödiga kopplet också.

Sen blev det bättre.

Dagens enda spagrop men helt underbar var den!

Grejade länge där.

Detta är orsak till nya hot från matte.

Snön råkade bli lite brun när jag klev ur spagropen.

Nu hotade hon med att tortyrkammaren väntade när jag kom hem.

Inte alls, ska inte torteras.

I stället rullade jag mej ordentligt i snön många gånger.

Tillslut så ändrade inte snön färg så det blev tyst om tortyr.

Vid huset med alla dunkar så fyndade jag som vanligt en ny.

Hade väldigt mycket skoj med denna.

Dessutom var det isigt på vägen så dunken gled extra bra.

Men så hittade jag en ny presentpåse med elprylar.

Visste inte riktigt om jag skulle ta den eller fortsätta med dunken.

Blev dunken eftersom matte började hota mej igen.

Jag VET att påsarna är utplacerade för att roa mej, men valde dunken för att slippa allt mänskligt tjat.

Så blev det bekymmer igen.

Hittade min röda dunk.

Hade svårt att bestämma mej för vilken jag skulle ta.

Men det var ju ganska länge sen jag gick hela dunkrundan så jag tog den röda istället.

Den var precis lika bra som sist.

Här är jag ute och springer på min spabäck.

Brukar kunna göra ypperliga inpackningar i den.

Men det dröjer nog ett tag innan onödiga isen försvunnit så jag kan greja där.

Hade röda dunken med mej länge, men gömde den i skogen.

Letade efter en av de gröna men hittade den inte.

Ja,ja får leta bättre nästa gång jag är där.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards