Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 24 februari 2009 18:05

Har inte hänt några spännande saker i dag.

Matte skulle till nån människoveterinär i Malmköping ungefär när jag brukar vara i skogen.

Slapp passa huset och fick följa med till Malmköping.

Innan matte skulle besöka människoveterinären så gick jag en promenad där.

Finns en sjö där som jag badat en del i tidigare.

Idag var det isrejs som gällde istället.

Hade riktigt skoj även på den isen.

Hittade en massa irriterande snökockor som jag gjorde mitt bästa för att ha sönder.

Med lite jobb så går det att få till lämpliga mindre klumpar som är utmärkta att busa med.

Men den här rådde jag inte på.

Slet mycket men stora tunga isklumpar är orubbliga.

Det är hembygdsföreningen som tar upp såna på vintern och sen används de under sommaren till att kyla ner dricka och sånt.

Hittade denna skylt och började förtvivlat leta.

Måste ju innebära att det finns ett bad för hundar.

Hoppet vaknade, har ju inte badat sen jag "halkade" i Bäverbäcken förra veckan.

Men inte hittade jag nåt vatten inte.

Mycket besviken.

Sen fick jag passa bilen ett tag medan matte gjorde vad hon skulle.

På eftermiddan så var jag ute och busade med min frisbee.

Här är jag ute och roar mej.

Det här ansåg matte vara  en lämplig sysselsättning.

Kasta min frisbee över en kulle.

Nåt om att eftersom jag inte varit i skogen så kunde jag motionera upp och ner för kullen.

Dumma mänskliga påhitt.

Hörde nåt dejt med Leonbergerbrudarna i morgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards