Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 22 februari 2009 20:26

Nu är jag tillbaka hemma igen.

Jag skulle ju få göra nånting jag aldrig hade gjort förut idag.

Begrep ingenting när matte tog med mej och gick till Leonbergerbrudarna.

Dom träffar jag ju ofta.

Men det kom dit massor med såna där leonberger.

Jag var alltså bjuden på träff med såna.

Här har jag träffat en ny brud som jagar mej.

Hon var väldigt trevlig.

Så kom det några till.

Men en av de brudarna bestämde sej för att hata mej och försökte starta slagsmål!!!

Jag vill INTE slåss med någon!!!!

Det var visst sagt att jag sklle vara enda hanhunden med åtta brudar.

Men det kom en stor stöddig leonbergerhane.

Dessutom hade han lagt beslag på mitt namn!

Han ansåg att jag skulle försvinna till varmare trakter och tänkte slåss med mej.

Vill fortfarande inte slåss.

Matte bestämde sej för att hon och jag inte alls skulle vara med.

Hon sa att hon inte ville att jag skulle bli skadad.

En synnerligen korkad leonbergerägare upplyste om att det var väl inte så farligt om jag blev skadad för jag är ju bara en blandrashund!

Ska be att få upplysa om att jag är PRECIS LIKA MYCKET VÄRD SOM ALLA ANDRA HUNDAR STAMTAVLA ELLER EJ!!!!!

Behöver antagligen inte ens tala om att matte blev väldigt arg.

Hund som hund INGEN ska behöva bli skadad i slagsmål om det kan undvikas!

Här är i alla fall några av alla leonbergerbrudarna.

Jag och matte är på väg att gå därifrån.

Ursäkta bildkvaliteten, vet inte vad som hänt men vi har INTE rosa snö i Hälleforsnäs!

Gick en sväng efter en väg i skogen.

Det har kommit såna massor med snö i natt och idag att det är svårt att ta sej fram i skogen.

Lyckades fynda några rör i alla fall.

Tyvärr var de fastfrusna så jag kunde inte greja med dom som jag ville.

Sen gick jag hem och slappade och funderade över hundlivets orättvisor.

Så skulle jag ut och åka bil.

Hamnade i Eskilstuna hos mina bästa vänner mattes föräldrar.

Där var människovalpen Oliver och hans föräldrar också.

Mycket trevligt för jag och Oliver hade som vanligt väldigt skoj.

Men bäst av allt.

Människorna åt mat.

Här har jag blivit serverad en hel tallrik med smaskiga matrester.

Serveras stek med potatis, sås och grönsaker alldeles för sällan.

Blev mätt och belåten.

Här busar jag mer med Oliver.

Mattes föräldrar har en mycket användbar trappa.

Oliver kastade bollen nerför trappen och jag sprang och hämtade den.

Han gapskrattade varje gång jag gjorde det.

Människovalpar är synnerligen lättroade.

Nu är jag en väldigt trött hund så jag besöker alla er andra i morgon istället.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards