Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 20 februari 2009 17:55

Pigg och utvilade efter en natts god sömn så hade jag dejt med Leonbergerbrudarna i morse.

Tänkte visa dom min superbra väg som jag gick härom dagen.

Planerade ju givetvis för att "råka halka" ner i bäverbäcken och andra trevliga hundgöromål.

Men så långt kom vi aldrig.

Hann bara gå en liten bit på bra vägen så kom det en bil med en jägare.

Tyvärr en jägare av den otrevliga sorten.

Han och matte hade diverse diskussioner om vildsvin och tyvärr blev inte matte rädd när han pratade om stora jättegalten.

Förra vintern så stod det ju en sån bara ett par meter från matte.

Behövs värre saker än vildsvinsgaltar och otrevliga jägare för att skrämma matte.

Men människorna bestämde sej för att vi skulle till en annan skog.

Mest för att matte inte orkade tjafsa mer med korkade jägaren.

I stället fick jag och brudarna åka till sjön där jag har min gröna vattenkanna.

Kannan fanns kvar där jag lämnade den sist så jag tog den.

Vid sjön var en av de som har en massa ädla fiskar där.

Trevlig typ som jag träffat tidigare.

Matte försökte ursäkta mej och att jag hade vattenkannan.

Men jag vet ju att jag alltid har rätt.

Fiskaren talade om att jag fick ha vattenkannan och busa hur mycket jag vill med den!!!!!!

Ha,ha där fick matte så hon teg!

Här är jag ute på Eksjöns is med den underbara kannan och har hur skoj som helst.

Sheba var som vanligt totalt ointresserad och Cleo var spårlöst försvunnen.

Långt bort på isen syns två prickar.

Den ena är Sheba och den andra är fiskaren.

Kom på att var tvungen att visa min nya bästa kompis fiskaren hur otroligt skoj det är med vattenkannor.

Här gör jag ett försök men han bara stirrar ner i sitt hål.

Människor är konstiga som inte begriper alla fördelar med bra saker.

Men jag lyckades dressera honom att busa en del med mej och kannan.

Som sagt en mycket trevlig typ.

Jag fick låna hans pimpelhål och plaska lite.

I dessa vattenbrístens tider så får man vara glad för det lilla.

Med tanke på att jag blev blåst på mina planerade dopp i Bäverbäcken så var detta välbehövligt.

Sen återgick jag självklart till vattenkannan igen.

Här står Sheba på isen och spanar efter den spårlöst försvunna Cleo.

Till slut så dök hon upp.

Hennes matte blev mindre glad eftersom hon varit ute och fyndat en väldigt död hare som var väldigt djupfryst.

Matte ansåg att det inte fanns nån anledning att ta bilder på liket heller.

Jag brydde mej inte om hennes fynd utan fortsatte med min älskade kanna.

När det var dags att lämna sjön så tänkte jag självklart ta med kannan hem.

Fick INTE ta med den!

Vadå, jag FÅR använda den alltså är den min och SKA med hem!

Behöver jag tala om att den står kvar vid sjön?

Tror jag ska önska mej massor med vattenkannor i födelsedagspresent.

När jag kom tillbaka från skogen väntade nästa trevliga grej.

Jag blev skjutsad till min älskade Grisöronaffär!!!!!

Som vanligt hittade jag massor att handla.

På bilden håller jag på och väljer ut vilka grisknorrar som verkar extra smaskiga.

Blev ett gäng såna och några grisöron.

Alla andra intressanta saker fick jag inte köpa.

Nåt om att vänta tills jag fyller år om en dryg vecka.

Känner mej alltså väldigt nöjd med min dag.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards