Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 13 februari 2009 17:51

Har haft en ganska normal och lugn hunddag.

Inga gröna män och inga såna där vittnen heller.

Tog med mej min boll till skogen och tänkte roa mej med den.

Såg hur matte gick och tittade på en massa träd och annat.

Begrep ju direkt att hon hade en massa planer på att gömma bollen eller hänga upp den på mer eller mindre svåra ställen.

Så jag hade stenkoll på den hela tiden.

Blev inget av med gömma boll för jag hade sån tur att jag träffade min polare Ollie.

Gick en ordentlig runda i skogen ihop med honom.

Jag lät honom låna min boll några gånger.

Självklart övervakade jag noga vad han gjorde med den, men man ska ju dela med sej till sina vänner.

Vi jagade pinnar ihop också och andra viktiga hundgöromål.

Här håller Ollie på och försöker släpa iväg på en stor gren.

Han är ju en foxterrier så de flesta grenar är ganska stora i förhållande till honom.

Men det är ju bra att han har kommit på att man kan träna upp kroppen med lämpliga träd.

När vi nästan hade gått färdigt i skogen så mötte vi min tjej Dolly.

Eller Ollie tycker ju att Dolly är hans tjej också.

Men vi höll sams och så blev det en extra runda i skogen tillsammans med Dolly.

Mycket trevligt med extra lång promenad tillsammans med båda.

Gillar detta att träffa alla mina hundkompisar ofta.

Eftermiddagen var mindre bra för jag fick passa huset.

När matte kom hem så hade hon varit hos min tjej Nellie.

Alltså borde jag ha varit med.

Men hon bor ihop med en gammal tjurgubbe som inte tål mej och matte tyckte inte att jag skulle passa bilen.

Så är jag med och tävlar för första gången.

Hos http://hundblogg.bloggagratis.se kan man vinna ovanstående bok.

Besök bloggen och skriv en kommentar så är man med och tävlar.

Testa ni också, nån blir ju den lyckliga vinnaren.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards