Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 7 februari 2009 18:12

Haft en halvtråkig dag.

Roligaste hade jag nog i morse under mattes paparazzifotande av Förnedringsaffärens fönster.

Hela dagen har det varit dimmigt och grått.

Gick i alla fall till skogen ett tag.

Hittade ett annat ställe där de också jobbar med elledningarna.

Fyndade en påse med nåt som såg ut som en svart frisbee.

Till mattes förtvivlan så lyckades jag öppna påsen för att kunna kontrollera innehållet bättre.

Nä, jag valde inte den frisbeeliknade saken.

Ansåg att jag hade större behov av en liten gul skylt med texten starkström.

Fick tyvärr inte behålla skylten.

Passerade där jag har min hinksamling.

Som ni vet är ju min matte ganska virrig för det mesta.

Hon filmade mej medan jag grejade med tre olika hinkar plus en annan moj.

På filmen så framgår det hur trist hon är när jag fyndar.

Alltså bara försöka samla ihop sakerna.

Bara det att NU kom hin på att den inte är uppladdad på You Tube!

Noll film idag alltså.

Hittade den där förbjudna dunken igen.

Ja alltså den som det står glykol på.

Här kommer jag med den och är jättestolt medan matte vrålar nåt om att jag ska släppa en omgående.

Dunken är tom, men bara etiketten ger matte rysningar.

Förstår inte...............

Vet att hon har fiskfobi, men fobi mot etiketter på dunkar????????

Kan någon klok hund förklara?

Här är jag ute på sjön på väg in i dimman.

Tänkte leta efter matte där eftersom hon ibland pratar om dimma i sitt huvud.

Ja, som när hon tar hemtelefon i stället för kamera och andra skumma saker.

Ni missar väl inte min modevisning i inlägget här under???

På eftermiddagsrundan mötte jag min tjej Alice och hennes matte.

De skulle också bojkotta Förnedringsaffären.

Medan jag och Alice busade så hörde jag hur människorna skrattade åt alla larviga kläder och skor.

Jag kommer ju självklart att hålla stenkoll på hundmodet där och återkomma när nya intressanta saker dyker upp i fönstret.

Av Sigge Svamphund - 7 februari 2009 08:40

Det är ju inne med modebloggar så jag hänger på trenden.

Här kommer några tips för modeintresserade hundar.

Alla tips är hämtade från Förnedringsaffärens skyltfönster.

Känner du dej frusen när du vaknar en sån här kulen februarimorgon så kan jag rekomendera denna morgonrock att svepa runt kroppen.

Ganska hög mysfaktor.

Har du kalla golv så rekomenderar jag dess tofflor.

Finns i rosa för tikar och en mer neutral färg för hannar.

Värmer tassarna skönt medan du ägnar dej åt morgonmys.

Observera gärna de utsökta kaninhuvudena som pryder dom.

Om du är rädd för att snubbla på kaninöronen så finns även denna variant

med korta öron och neutral färg för att passa både tikar och hanar.

Ska du ut på dagens motionsrunda så kan väl inget vara bättre än dessa skor.

Finns både i blått och rosa, fodrade med varmt ludd ger de dina tassar en hög värmekomfort.

Vet tyvärr inte om de är impregnerade så de även skyddar mot fukt.

Efter motionsrundan kan det kanske vara skönt att duscha av sej.

Efter duschen rekomenderar jag att du sveper in dej i en sådan här badrock.

Syns tyvärr dåligt på bilden men på ryggen finns en käck applikation i form av en anka.

Till dessa badrockar passar ju de tidigare visade tofflorna utmärkt.

Så kanske det är dags att välja kläder till kvällens eventuella begivenheter.

Tyvärr så har jag just nu bara möjlighet att visa några käcka klänningar.

Den lilla rosa i mitten är min personliga favorit.

Funderar på att köpa såna till Leonbergerbrudarna, tro den skulle göra sej ypperligt på dom.

De rosa med vita prickar är också mycket tilltalande med sin läckert veckade kjol.

Finns även snygga skjortor och välskurna kavajer för oss hanar.

Tyvärr hängde de så tokigt att de inte gick att få på bild.

Till denna outfit kan jag rekomendera de fina guld repektive silverfärgade skorna som finns.

Tyvärr blev de bilderna suddiga.

Men som det modeorakel jag är lovar jag att återkomma med bilder på

både skjortor, kavajer och guldskor.

Framöver får jag säkert anledning att återkomma med ytterligare tips och bilder på det senaste från Förnedringsaffären.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards