Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 6 februari 2009 18:00

Här bara det snöar och snöar.

Massor hade det kommit i morse och sen har det hållit på nästan hela dagen.

Gör inte mej nåntimg, men matte är utled på den och vill ha vår.

Ok, jag vill ju gärna ha tillbaka alla spagropar och simma i sjöarna i stället för att gå på dom vore ju inte så tokigt.

Läste att snälla taxarna Malte och Snoken tänkte skicka skånsk lera till mej.

Men de fick visst inte för sin matte.

Hade gärna tagit emot lean.

Har inte gjort så mycket idag.

Gick en sväng i skogen och så till min närmaste sjö.

Lyckades faktiskt fynda en del idag igen.

Började med att hitta nån skum metallring med lite saker på.

Här tänker jag ta den med mej och ha skoj med den.

Slutade som vanligt, fick inte alls stjäla låna menar jag från dom som jobbar med ledningarna.

Träskivor kan alltid vara bra att ha till nånting.

Hittade flera stycken men fick inte ta med nån sån heller.

Undrar om det finns nån kurs att skicka matte på så hon lär sej att alla mina fynd faktiskt är bra att ha och att jag ska ta hem dom.

I lådor kan man fynda.

Men denna var en besvikelse.

Bara en massa snö och inga skoj prylar åt mej.

Dessutom hade jag svårt att nå ner och kolla den ordentligt.

Passerade den där ypperliga pinnhögen och valde ut en mycket bra åt mej.

Nu var det helt plötsligt tillåtet att ta nåt.

Roade mej mycket med den på isen.

Men matte hade inte alls nån lust att vara kvar på sjön resten av dagen efter som det blåste massor där och snön kom på tvären.

Känsliga människor.

Jag hade ju skoj med pinne och långa rejs.

Imorgon eller så tänker jag ha modevisning här.

När jag var ute sista gången igår kväll så tittade jag och matte mer i fönstret till Förnedringsaffären.

Sen kunde inte matte sluta skratta.

Vad säjs om morgonrock för hund?

Eller rosa tofflor med kaninhuvuden?

Guldskor till festen?

När ingen ser så ska matte fotografera alla vansinnigheterna så jag kan visa dom.

Till sist nåt viktigt som många har på sina bloggar.

Gå in på www.djurskyddet.se och skriv på mot den hemska behandlingen av fåglarna.

Finns massor med annat nyttigt där också.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards