Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 5 februari 2009 17:27

Till att börja med så måste jag nog förklara gårdagens bild lite bättre.

Såg att flera trodde att jag försökte med nåt "barnförbjudet".

Så här var det.

Leonbergerbrudarna är inte så uthålliga så Cleo la sej på isen för att vila.

Det skulle matte ta kort på och i samma sekund kom jag i 180 och såg inte henne. Det var då jag hamnade i den märkliga positionen på henne.

Fast jag var borta nästan lika snabbt på väg till pinnarna som stack upp ur isen.

Men dagen var det.

Har försökt snöa hela dagen till mattes fasa.

När jag skulle gå till skogen tog jag med en av mina leksaker för att roa mej.

Det här är min tjej Dolly.

Träffade henne på väg till skogen. Tyvärr så fick vi inte umgås idag för hon luktar gott nu och nån blandning av cairnterrier, border collie, groenendael vill inte våra trista mattar ha.

Dessutom försökte hon hela tiden att stjäla min leksak.

Här är jag ute och springer med min mjukishöna.

Tänkte självklart ägna mej åt en massa trevligt bus med den.

Jo en del sånt blev det, men matte har ju en massa mer eller mindre korkade ideer.

Som här placera den högt upp i en koja som människovalpar byggt och låta mej jobba för att få tag på den.

Hittade den på många mer eller mindre underliga ställen.

Längst ner i inlägget så finns det en film där jag verkligen får jobba för att få tag på den.

Förnedringsfilm kallar jag sånt för.

En del av er kanske kommer ihåg att före jul så upptäckte jag att det skulle öppna en Grisöronaffär i huset bredvid mitt.

I dag öppnade den.

När jag gick ut på eftermiddan så var den öppen så jag kunde inspektera den.

Besvikelse, stor besvikelse.

En Grisöronaffär utan grisöron!!!!!!!!!

Fanns lite tråkigt godis av sorter som jag inte gillar.

Inte ett grisöra så långt öga nådde, inga skoj leksaker heller.

Matte köpte ett par torkade korvar åt mej eftersom hon kände sej nästan tvungen att handla nåt.

Men hela affären var full med KLÄDER!!!!!!

Alltså typ små larviga klänningar till tikar och annat tjafs.

Så när matte fick syn på en massa ljusblå och rosa HUNDSKOR i fönstret då blev det bråttom ut.

Matte ville inte börja gapskratta i affären.

Kan ni se mej jobba i skogen iförd ljusblå joggingskor för hund???

Nån dag ska matte försöka ta kort på alla skorna. (typ en mörk natt när ingen ser).

Typiskt alltså här tror jag att jag ska ha en privat Grisöronaffär 50 meter bort och så har de inget jag vill ha.

Nä tacka vet jag min vanliga Grisöronaffär och tur att matte skjutsar dit mej ibland så jag kan handla viktiga saker och gott godis.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards