Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 2 februari 2009 18:00

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till skogen med min älskade favorit bäck idag.

Var ju ett tag sen jag var där så jag hade väldigt mycket att pyssla med.

Dessutom går ju min ena etapp av Sörmlandsleden där också och jag måste ju hålla den i perfekt skick åt andra vandrade hundar.

Bäcken var i ännu värre skick än sist!

Alldeles täckt med tjock fullkomligt onödig is.

Matte tjatar ju om vår och murklor, blåsippor o sånt.

Börjar hålla med henne.

Hur ska jag kunna hålla ordning på bäcken när jag inte kommer åt vattnet????

Efter mycket letande så hittade jag i alla fall ett ställe med löjligt lite vatten.

Kunde i alla fall blöta halva benen så jag ville inte alls gå där ifrån.

Men blev till slut tvungen att överge det underbara vattnet.

Vid jägarnas tillhåll jaktstugan så kämpade jag hårt med att försöka ta mej in på verandan.

Hade en känsla av att det kunde finnas trevliga fynd där.

Tyvärr så lyckades jag aldrig och tegelstenen som syns hade jag ingen större nytta av.

I stället så hittade jag en gammal dörrmatta.

Kom på att såna faktiskt är väldigt skoj.

Man kan kasta med en sån och brottas med den och andra trevliga sysselsättningar.

Vid den gamla brunnen så var det i alla fall öppet vatten.

Mycket trevligt för jag lyckades göra flera ypperliga inpackningar.

Hörde en massa hot om tortyrkammaren, men jag stoppade tallkottar i öronen för att slippa lyssna på eländet.

Så mötte vi en vandrare.

Han letade efter vägen till naturreservatet Rosmossen.

Jag och matte skulle ju gå den vägen tillbaka så han följde med oss.

Utsåg honom genast till min nya bästa kompis.

Matte pratade bara en massa mänsklig smörja om Sörmlandsledens dragning där och alla sällsynta växter och svampar.

Jag förevisade i stället alla viktiga saker som bra träningsträd, fina pinnar och självklart bäcken.

Han blev så imponerad över att jag grejade i iskallt (mänskligt uttryck) vatten att han tog en massa bilder på mej.

Skulle visst visa sin fru som annars inte skulle tro på att han mött en hund som försöker bada nu.

Hade en fördel till för jag fick gå en extra lång runda i Rosmossen eftersom matte skulle visa en massa.

Som avslutning får ni se en film där jag är vansinnigt irriterad på vattentunnan vid jaktstugan.

Den ska stå upp och innehålla vatten som det går att plaska i.

Inte som på filmen ligga ner och vara full med fruset vatten.



Av Sigge Svamphund - 2 februari 2009 15:38

Blivit utmanad av flera i denna.

Man ska öppna den sjätte bildmappen och välja den sjätte bilden och sen skriva lite om den.

Bilden är för ovanlighetens skulle inte jag.

I stället blev det mattes favoriter vargarna.

Bilden är från henne tredje besök i varghägnet och tagen 19 april förra året.

Till mattes enorma lycka så höll vargarna en lång ylkonsert ( film med ljud frinns i ett inlägg från 22 eller 23 april)

På bilden så ligger alltså ett gäng med vargar och ylar för full hals och matte bara njuter av det.

Så har visst matte också blivit utmanad av några stycken.

Lånar ut lite plats till henne här så hn kan svara.

5 saker som man inte kan vara utan

1. Skogen
2. Böcker
3. Telefonen
4. Datorn med internetuppkoppling
5. Bilen

7 sanningar om mig

1. Jag är fruktansvärt kvällstrött men i gengäld morgonpigg
2. Har antagligen nåt inofficiellt rekord i antalet reserverade böcker på biblioteket
3. Kan gå precis hur långt som helst i skogen
4. Lider inte ett dugg av min fiskfobi. Håll bara de vidriga djuren långt från mej.
5. Har fortfarande Alice Cooper som musikfavorit
6. Jag går hellre i T-shirt och jeans än att klär upp mig
7. Har ett ypperligt lokalsinne i skogen. Hittar alltid rätt. Men tre gator och jag är vilse!


Gör som jag brukar med dessa utmaningar.

Skickar dom vidare till alla som vill ha dom.


Vad jag har gjort idag kommer om ett par timmar och då blir det faktist filmtajm igen!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards