Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 1 februari 2009 18:02

Här började dagen inte alls bra.

När jag gick ut på morgonpromenaden så körde det in en bil på gården id vårt hus.

Matte funderade på vad de skulle här att göra men hon och jag fortsatte gå.

Mycket dumt, vi skulle ha stannat och jag skulle nog ha använt alla mina vältränade muskler och stålkäftar.

När vi kom tillbaka så var bilen borta och det var en massa bensin i min bil också!!!

Matte var med all rätt vansinnigt arg.

Andra gången på ett par månader som det händer.

Men nu såg vi ju både tjuvarna och bilen så det är anmält till polisen.

Nästa gång jag skulle ut så gick jag på dagliga skogsrundan.

Var ganska händelselöst i skogen och jag fick inte gå och hämta mina hinkar.

Hörde nåt om att inte ha tid med den vägen.

Ägande mej åt mina vanliga hundgöromål istället.

Men närmare sjön blev det lite bättre.

Ligger ett par små torp där och jag stack ju genast och fyndade.

Blomamplar är bra fynd som jag kan rekomendera fyndintresserade hundar.

Lätta att bära och man kan ha mycket skoj med deom.

Men så var det då den där matte.

Titta vad hon gjorde med mitt fynd!

Sånt här kallar jag för fyndmissbruk!

Hade inte en chans att få tag på det hur jag än hoppade.

Hänger alltså kvar i trädet.

Gick till sjön istället.

Här är den där perfekta rishögen som snälla människor ordnat åt mej.

I dag lyckades ju matte ta kameran istället för hemtelefonen.

Hittade massor med mycket bra pinnar där.

Men fick inte hålla på så mycket som jag ville, mänskligt tjat om dåligt med tid.

Fick i alla fall gå över sjön hem.

Passade på att rejsa ordentligt på isen.

Väl hemma igen så förstod jag ganska omgående varför det varit tjat om dåligt med tid.

Dags för mej att ägna mej åt urtrista passa huset.

Matte var mest orolig för om tjuvarna lämnat kvar bensin så hon skulle komma till macken 2 mil bort.

Jag fick ligga här och ha tråkigt ihop med tråkiga radion i flera timmar.

När hon behagade komma hem så hade hon varit hos mina bästa vänner Marcus, Cissi och människovalpen Oliver.

De flyttade idag och matte hjälpte till med städning.

Borde jag ha fått följa med och göra.

Kunde ha dammat med svansen och säkert slickat bort fläckar och sånt.

Känns som ett mycket bra hundjobb.

Tjuvarna hade lämnat kvar bensin så det räckte till macken men det var visst väldigt tveksamt om den skulle göra det sa matte.

Hoppas att morgondagen blir bättre med en massa trevliga hundgöomål och kanske bra fynd.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards