Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 28 januari 2009 17:56

I dag slapp jag skogen med gröna husen.

Istället så fick jag gå min ypperliga dunkrunda.

Perfekt för det var ett tag sen jag kundae kolla att alla dunkar finns på de av mej noga utvalda platserna.

Inledde min fyndrunda med att försöka få med mej den där gröna hinken.

Vill ha en grön hink!!!!!!!

Fick fortfarande inte ta den för matte.

Taskigt!

Vid huset med alla dunkar hade jag tur och hittade en ny röd dunk.

Har i och för sej en röd sen tidigare gömd i skogen.

Men jag kan aldrig få för många dunkar.

Kolla isen på vägen.

Perfekt för att få bra glid på dunken.

Matte tyckte helt andra saker om drygt 2 kilometer promenad på vad hon kallade för skridskobana.

Äsch, människor kan då aldrig uppskatta de bra sakerna i tillvaron.

Självklart så hittade jag alla mina andra sex väl gömde dunkar också och roade mej ordentligt med dom.

Håller igång med dom på samma sätt som med gårdagens fynd.

Efter den där vägen så jobbar de med elledningarna.

Snälla människor som ställt en hel låda med fynd åt mej.

Hade problem med vad av alla saker jag skulle välja. Det är därför jag nästan står på huvudet i lådan.

Men slutade som vanligt.

Matte släpade iväg mej utan att jag fick ta med nånting!'

Skam den hund som ger sej.

Vid en stolpe så stod det en påse med saker.

Allt jag hittar tillhör mej!

Tänkte alltså ta med påsen med fynden.

Nädå, inte denna gång heller!

Lite längre bort så träffade jag alla människorna som jobbar med mina fynd.

Just då hade jag återfyndat en av alla dunkar så jag hade den i munnen.

Människorna kände igen mej! Jag mötte ett par av dom sist jag gick där.

Titta där kommer den där hunden som älskar dunkar sa en av dom.

Trevliga typer för de busade en del med mej och dunken.

Efter det så gjorde jag ytterligare ett fynd.

Funderade allvarligt på om jag kanske skulle kunna byta en dunk mot de långa metallpinnarna.

Hade inte matte lagt sej i (igen) så kanske jag kunnat ordna ett byte.

Ja,ja kommer säkert fler tillfällen.

Hittade inte en enda isfri spagrop idag.

Onödig is på alla och i skogen var stigarna lika isiga som vägen.

Jag står ju stadigt med fyra tassar på backen men matte fortsatte att säja en massa fula ord om all is.

Hörde en massa om att det är dags för våren nu så isen försvinner och jag kan börja jobba som svamphund igen.

I morgon blir det nog inga fynd.

Ska åka till Eskilstuna och vakta människovalpen Oliver en stund.

Trevligt för det innebär massor med bus.

Fick jag bestämma så kan matte skjutsa dit mej och sen kan jag och människovalpen klara oss själva.

Hon kan göra nåt annat nån annanstans, men blir väl som vanligt att hon ska vara med och lägga sej i.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards