Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2009 18:02

Tänk idag har det låtit bli att regna.

Jag blev skjutsad till en av alla mina bra skogar.

Som vanligt så hade jag väldigt mycket att göra där.

Otäcka hälsovådliga regnet har haft en bra sak med sej.

Skogen är alldeles full med underbara spagropar!!!!!

Gissa om jag roade mej.

Mängder med underbart vatten alldeles utan onödiga isen.

Eftersom jag är en snäll hund så grejade jag extra åt alla er stackare som inte kommer åt vatten just nu.

Dessutom är det bra att ha andra att skylla på när matte påstår att hon fryser när hon ser mej och andra dumma saker.

Jag har ju en hel del bra fynd undangömda på olika ställen också.

Här har jag hämtat den där reservdelen som jag tycker att jag ska ha till min bil.

Som vanligt tycker matte nåt annat och påstår att den inte passar och andra dumheter.

Jag hade mitt fynd med mej i många kilometer och tänkte ta hem det.

Badade det i ett par spagropar också.

Nu var jag i skogen med de gröna husen och på väg tillbaka till bilen så skulle jag passera ett par av dom.

Där var de gröna männen.

Matte satte onödiga kopplet på mej eftersom hon inte tycker att jag ska springa fram till beväpnade människor.

När gröna männen fick syn på oss så höll de upp sina vapen och frågade vad jag hade i munnen.

Matte hade en våldsam lust att svara att det var senaste modellen av skarpladdad handgranat.

Men då hade det nog varit slut med mitt bloggande.

Detta är mitt farliga fynd!

Matte sa att jag hade hittat skrot i skogen och gröna männen tittade mycket misstänksamt på det.

Visst ser det farligt ut?

Kan säkert orsaka stor förödelse vid gröna männens gröna hus.

Nån som begriper varför matte tycker att de är ganska larviga?

Vi möter dom ju så ofta att de borde ha lärt sej att jag är en fridsam svamphund som varken har spionkamera i halsbandet, handgranater i munnen, vapen i svampkorgen osv.

För övrigt så fick jag inte släpa hem min bra bilreservdel idag heller.

Någon som har väldigt stora tassar hade varit ute och gått i min skog också.

Matte har mailat ganska många såna här bilder till en expert på rovdjur.

Får se vad svaret blir.

Till sist

Jag har fått en utmärkelse igen!!!!!

Denna gång från den lilla ursöta New Foundlandsvalpen Ruff.

Han finns bland mina länkar.

Nu är det meningen att jag ska skicka denna vidare till sju andra blogare.

Men gör som jag brukar.

Alla ni som vill får ta den, ni är lika mycket värda allihopa.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards