Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 23 januari 2009 17:55

Idag har verkligen alla goda makter varit med mej.

Var i en skog där jag inte varit på ganska länge så jag hade ju mycket jobb med att kontrollera att allt var ok.

Har flera sjöar där och en del av min och mattes etapp av Sörmlandsleden finns också där.

Började med att kolla de två närmaste sjöarna.

Men som vanligt nu när istiden råder var det onödog is överallt.

Har en mycket bra bäck också.

Här är jag förbjuden att ens tänka tanken att göra nåt i vattnet.

Bakom mej syns en stor rishög och i den bor den där Bäver.

Fick inte hälsa på Bäver.

Taskigt!

Tror att han och jag har vissa gemensamma intressen.

Men jag är ju inte den som ger upp i första taget.

Längre bort så kunde jag i alla fall blöta benen i bäcken.

Helt underbart med öppet strömmande vatten.

Såg dessutom att det håller på att bildas skum till inpackningar så jag måste tillbaka snart.

Matte försökte skrämma mej med ett nytt bäckmonster idag.

Hon tror att jag ska bli rädd och låta bli att vistas i iskallt vatten.

För det första så är jag inte lättskrämd och för det andra är det nyttigt att befinna sej i vatten oavsett temperatur!

Efter min kontroll av bäcken så gick jag en längre runda i skogen.

Allt var i perfekt skick, bara lite träd som jag var tvungen att flytta på.

På väg tillbaka så passade jag ju på att svalka mej i bäcken igen.

Matte skulle titta på nåt vid den konstiga bygganden där bäcken börjar.

Samtidigt som bilden togs så hotade matte mej med onödiga kopplet om jag ens tänkte tanken att hoppa i.

Men som alla smarta hundar vet så övergår ju hundens list människans förstånd.

Matte vände ryggen till och då smög jag iväg lite längre bort.

Tyvärr så avslöjade plasket mej.

Ni vill inte veta vad matte sa och kallade mej för när hon såg detta.

Jag bara njöt.

Äntligen en simtur!!!!!!!!!

Tyvärr bara denna eftersom matte inte fattar nånting om vinterbadandets alla fördelar.

Jag kunde ha tagit minst hundra dopp till.

Var så skönt och uppfriskande att jag kände mej som en helt ny hund sen.

Hoppas verkligen att jag snart kommer tillbaka dit och kan simma mera.

Är alltså mycket nöjd med dagens skogspromenad.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards