Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 21 januari 2009 17:52

I dag äntligen så behagade matte ha den goda smaken att skjutsa mej till Grisöronaffären.

Har ju inte varit där på evigheter.

Som vanligt så hittade jag hur mycket som helst att handla.

Men matte styr ju över plånboken så jag fick inte allls köpa allt jag ville ha.

Begriper inte varför jag inte fick handla akvariepumpar, söta dvärgkaniner, en fågelbur och annat som jag behövde ha.

Får väl vara glad för att jag fick köpa grisknorrar, tuggben med baconfyllning och en ny sorts tuggknutar.

Ska nog ta hem alla mina fynd, sen ska jag ha loppis och tjäna massor med pengar.

Gissa vem som ska shoppa loss i Grisöronaffären efter det?

Hemma igen så åt jag upp den nya sortens tuggknut.

Smakade utsökt gott.

Den var visst kokad i nån köttbuljong, kan jag rekomendera andra godissugna hundar att prova.

Efter det så skulle jag gå runt min sjö.

Tvärnit.

I huset där borta bor Leonbergerbrudarna och det luktar alldeles extra gott om Cleo just nu.

Blev en kamp mellan mej och matte som hon tyvärr vann (fast det tar emot att erkänna).

Förbjuden att gå och hälsa på dom och iväg släpad i onödiga kopplet.

Bara att erkänna mej besegrad och hoppas på bättre lycka nästa gång.

När jag blev av med onödiga kopplet så ägande jag mej åt mina vanliga hundgöromål.

Hittade en sån där fyndlåda där de håller på och jobbar med ledningar.

Jodå, det fanns en del skoj i den men matte har ju hökögon så jag vågade inte ta med mej nåt.

Underliga spiralformade metallsaker blev jag väldigt intresserad av.

Tänkte ta med ett par stycken för att ha på min planerade loppis.

Lyckades dra ner ett och försökte sticka med det.

Nädå, matte la sej självklart i och la tillbaka det.

Bara undrar hur jag ska kunna ha loppis om jag inte får ta med mej mina noggrannt utvalda föremål hem?

Hörde en massa mänskligt tjafs om att jag inte alls behöver samla på allt jag hittar.

Behöver jag visst det!

Matte sa nåt om att det är tur att det sanrt är vår och svampsäsong så jag får annat att tänka på.

Ska bara be att få upplysa om att det är svampsäsong nu!

Jag jobbade faktiskt som svamphund och nosade upp dessa.

De heter vinterskivling och växer under vintern.

Trodde ju att jag skulle få svampmacka på dom.

Men matte påstod att tre små svampar inte räcker till en macka så de sitter kvar.

Får väl leta reda på flera så det kan bli macka då.

Fick i alla fall beröm för att jag var duktig och äntligen hittade nåt vettigt!

Ja,ja det där med vettigt kan ju diskuteras.

I morgon kanske det blir en sen bloggning eller ingen alls.

Matte ska iväg och göra nåt med sina ögon imorgon eftermiddag. Efter den där ögonbottenfotograferingen så blir synen urusel under några timmar.

Mitt bloggande imorgon beror alltså helt på när hon ser ordentligt igen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards