Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 20 januari 2009 17:58

Har varit ute och roat mej i all snö idag.

Jag tycker att snön är mycket trevlig och matte tycker som vanligt nåt helt annat om allt det vita.

Jag gillar när det ser ut så här i skogen.

Massor med trevlig snö överallt.

På min skogsrunda idag så passerade jag ett hus långt bort i skogen. Självklart så smet jag för att kolla om det fanns några trevliga fynd där.

Dunkar och vattenkannor var det dåligt med men jag hittade nåt nytt att samla på.

Här är mitt senaste samlarobjekt.

En stor svart hink.

Förstår inte varför jag inte intresserat mej för såna tidigare.

Hade väldigt skoj med den tills matte la sej i.

Jag fick inte alls stjäla låna den.

Men jag är ju en smart hund.

När matte ställe till baka mitt bar fynd så hämtade jag nästa.

Syns inte så bra på bilden men detta är en grön hink av samma modell.

Precis ika bra att busa med så jag bestämde mej för att ta med mej den istället.

Men matte.................

Enligt henne så får jag inte stjäla gröna hinkar heller.

Vadå, ska ju bara låna dom till min senaste samling av saker.

Slutade som det brukar , alltså matte ställde tillbaka även den gröna hinken.

Jag går ju den vägen ibland så förr eller senare så ska jag väl få med mej en av hinkarna.

Tänker samla på såna också.

Struntar i vad matte säjer.

Medan jag var i skogen så började det snöa ännu mera.

Hittade däcket som jag brukar träna med.

Tänkte ta några träningsrundor med det.

Gick inte alls eftersom det var fastfruset i marken.

Slet mycket men lyckades inte få loss det.

Tyckte att vi skulle ta vägen över isen hem.

Men matte vägrade.

Blåste hårt och kom massor med snö så hon vägrade gå den vägen.

Känsliga människor!!!!!!

Nu ska jag kolla om det hnt nåt skoj hos alla er andra.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards