Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 17 januari 2009 17:54

Idag så fick jag äntligen  besöka skogen med Krokodilsjön igen.

Har inte varit där på länge så det var på tiden.

Är ju mitt mycket viktiga jobb att se till att alla mina skogar är i perfekt skick.

Bada i Krokodilsjön det förstod jag ju att det inte skulle gå.

I stället så tog jag en runda på isen.

Matte vägrade följa med.

Hittade faktiskt ett fynd där ute.

Skylten som varnar för krokodiler hade blåst bort från sin plats och låg på isen.

Självklart så tog jag reda på den.

Ska vara ordning på alla mina favoritställen.

Måste säja att det är dåliga kvalitet på skyltar nu för tiden.

Den tålde inte mina tänder.

Men så här ser den ut efter mattes pusslande.

Förresten så har jag ju aldrig träffat några krokodiler i den sjön trots alla hundratals bad.

Antingen så har de inte varit hemma eller så har de flyttat nån annanstans.

Jag vet ju att man ska kolla efter såna där och det är huvudsaken.

Fortsatte till min stora bra bäck.

Sist jag var där så var det ju öppet vatten och jag kunde i alla fall tillfredsställa en del av mitt behov av vattenjobb.

Självklart så hade jag ju planer på om inte simma så i alla fall en massa mysigt plaskande.

Förbaskade minusgrader!!!!!!!

Min bra bäck alldeles täckt av onödiga isen.

Tänk allt underbart vatten för att inte tala om allt superbra skum att göra pälsinpackningar i.

Ingenting!!!

Som ni ser så letade jag förtvivlat.

Det SKA gå att komma åt vatten i bäcken.

Hörde ju hur det forsade under den alldeles onödigt tjocka isen.

Besviken var bara förnamnet på det jag var.

Matte försökte skrämma mej genom att påstå att bäcken vaktas av detta ismonster.

Hörde nåt om att ismonstret är MYCKET farligare än kor och hästar.

Äsch, jag blir inte rädd för ismonster.

Lite värme så försvinner dom.

Detta var det närmaste vatten jag kom idag.

En löjligt liten fläck där jag bara fick ner framtassarna.

Om någon har sett till plusgrader så skicka dom genast till de sörmlänska skogarna.

Jag har vattenabstinens!!!!!!!!!!!!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards