Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 13 januari 2009 17:48

Jag har inte gjort så mycket idag.

Gick i alla fall runt min närmaste sjö.

Trodde ju att det skulle bli en sån där skoj promenad på isen.

Blev ingen ispromenad.

Matte vägrade gå på is som ser ut så här.

Hörde nåt om bryta armar och ben och slå ihjäl sej.

Äsch, dumt mänskligt tjafs tycker jag.

Hade ju varit spännade att få sladda runt på den.

Ägande mej åt vanliga hundgöromål istället.

Efter lite letande så hade jag tur.

Ett ställe med vatten och bara lite onödig is.

Notera gärna det fina rostfärgade slammet som är på botten.

Matte sa många ord som inte bör upprepas när hon upptäckte mina göromål.

Jag hade faktiskt skoj där.

Visst är jag fin??????

Snälla alla håll med mej för matte sa ännu mer fula ord.

Jag var precis lika fin på bröstet och under magen.

Kändes mycket bra att ha hittat en ny form av inpackning.

När jag kom hem så trodde jag att turen var med mej.

Mattes telefon ringde så jag hoppades ju på att hon skulle ha glömt alla utttalade hot om tortyrkammaren.

Hade tyvärr inte sån tur eftersom hennes minne tyvärr fungerade.

Jag blev insläpad och torterad!!!!!!!

Slapp i allafall vidriga schampoot men en hemsk lång tortyr var jag tvungen att utstå medan hela min fina inpackning försvann ner i avloppet.

Hörde talas om att matte inte var ett dugg intresserad av att hitta resterna  min inpackning överallt.

Undrar om det finns kurser att skicka människor på så de lär sej betydlesen av att vi hundar får sköta vår päl på egen tass?

Resten av dagen har jag mest haft tråkigt.

Lyssnade på ett telefonsamtal och det låter som om jag kommer att få träffa min älskade Giah inom en inte allför avlägsen framtid.

Hoppas jag verkligen för det var alldeles för länge sen!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards