Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Onödig is överallt onödig is

Av Sigge Svamphund - 12 januari 2009 17:34

Till att börja med TACK för alla kommentarer om min hemsida.

Matte ska fortsätta med den ikväll och imorgon. Har hört nåt om att det tar en väldig tid att leta bilder.

Nåt om att det finns för mycket såna på mej. Begriper jag inte. Kan bara inte finnas för många bilder på mej.

Idag hade jag i alla fall tur och blev skjutsad till Sagostigen.

Förstod ju att det var skogen där och min bäck som gällde.

Har ju inte varit där på evigheter så jag insåg att jag skulle ha mycket att göra.

Fick ha onödiga kopplet onödigt länge.

Hörde nåt om att jag inte skulle sticka iväg och kolla resterna av mitt julbord.

Ha, onödigt koppel hindrar mej inte från sånt.

Tyvärr hade det varit andra gäster där så alla smaskiga köttbullar var slut.

Hm, jag lämnade en hel del sist.

Men matte som inget begriper påstod att det var lika bra för jag hade säkert blivit dålig i magen om jag ätit av dom nu.

Absolut inte!

Jag har plåtmage och tål allt utom isbergssallad som är äckligt.

Självklart så tänkte jag mej en massa skoj jobb i bäcken.

Stor besvikelse!

Äcklig onödig is på min älskade bäck!

Jag som hade så mycket viktigt vattenarbete att utföra!

Men till slut så hittade jag i alla fall ett ställe där jag kom åt vattnet.

Får väl vara glad för det!

Ställde in mej på att göra välgörande inpackningar i favoritspagropen i stället.

Gick inte det heller eftersom den var täckt av tjock onödig is.

Vattentunnan vid jägarnas tillhåll jaktstugan brukar vara pålitlig.

Inte ens den!

Den låg ner och var alldeles full med is!

Inte lyckades jag hitta några bra nya fynd där heller.

Bara en gammal handduk som matte ansåg att jag inte alls skulle släpa med mej.

Oförstående människor!!!!!!!!

Men sen blev det bättre.

Gick lite annorlunda och matte blev jätteglad över något som hon ansåg vara fynd.

Detta är vad som kallas fynd i hennes värld.

En urgammal brunn. Hennes farfar föddes i torpet som jägarna har numer och denna brunn är troligen sen den tiden.

Jag tyckte att den var fullkomligt ointressant.

Föredrog omgivningen runt brunnen.

Äntligen en ordentlig spagrop!!!!!!

Gissa om jag roade mej i den. De är ju så väldigt sällsynta numer så det gäller ju att passa på.

Fick till fina inpackningar i pälsen och kände mej väldigt nöjd.

Men det tog ett par timmar i skogen innan jag hittade den.

Nu är den självklart ordentligt utmärkt på min mentala spagropskarta.

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket.

Mest slappat.

Nu ska jag låta matte låna min dator så det händer mer skaer med min hemsida.


 
 
Sacco

Sacco

12 januari 2009 18:32

Håller med både dig och din matte. Isbergssallad är oätligt och det var nog tur att köttbullarna var uppätna av andra..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

12 januari 2009 19:04

Tur att det i alla fall finns några bäckar och spagropar framme! Nu tinar vår snö alldeles förskräckligt och vi håller bara klorna för att det ska bli någon decimeter kvar i alla fall! Matte säger bara "usch!" när vi är ute och det blir handduk innanför dörren för våra tassar.Ja din hemsida är jättefin. Matte ska titta på den i kväll för hon är inte nöjd med den vi har - den är SÅÅÅÅ långsam och seg och ryms inte speciellt mycket på den.

http://nysvansat.blogspot.com

 
molle

molle

12 januari 2009 19:35

jag o matte håller oxå på med en sida,, men vi kör tillsamman på den..vi får se när den blir klar..
Jag hittade en JÄTTEPÖL idag..

http://bobmarleys.wordpress.com

 
truddelutt

truddelutt

12 januari 2009 19:47

Så du fick till slut ditt spa. :)
Fina bilder!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
 Tim med flock

Tim med flock

12 januari 2009 20:01

Kul att du fått en egen hemsida! Matte har hållt på med en till mig i evigheter men har gett upp för stunden. Du verkar ha haft en riktigt bra vecka iallafall med massa skogsbesök och annat.

http://timsevimse.blogg.se

 
Moa

Moa

12 januari 2009 21:10

Oj, vad du verkar haft mycket för dig idag! Orkar inte läsa i kväll. Får ta det i morgon.
Vad kul att du fått en hemsida. Den får vi kolla i morgon också. Jag är så trött efter besöket hos vetten så det blir till att natta sig tidigt ikväll.
Våran adress är wwww.cavaliersajten.se finns bland våra länkar också.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

12 januari 2009 21:43

ojoj..hur hinner ni allt..hemsidor och skogsturer?? ni har fullt upp ser jag:)du fick dig ett litet dopp tillslut iallafall;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

12 januari 2009 22:13

Vilken fin hemsida du har fått Sigge! Du är så söt som valp så att man skulle kunna pussa ihjäl dig ;) Tur att du är stor nu. Jag ska läsa ikapp allt som hänt under helgen nu.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 januari 2009 22:55

Men vilken tur att du till slut hittade en spagrop. Förstår att din päls behöver lite inpackning. Hoppas bara du slapp tortyren efteråt.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Frippe

Frippe

13 januari 2009 06:51

Din sida blir ju toppen när den blir klar!
Matte ska in och uppdatera valpsidan i dag då åker du med på samma vända!
Du är för härlig med dina spagropar tycker matte, det är en fröjd att se dig säger hon.
Hon är in varje dag och kollar vad du haft för dig..
Kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
jaja o ronja

jaja o ronja

13 januari 2009 09:30

Sigge du har helt rätt ! Det kan aldrig finnas för många bilder på dig

http://www.hagstromberga.com

 
Ingela

Ingela

13 januari 2009 10:35

Sigge, jag förstår att din matte tycker att det var kul att hitta en gammal brunn från sin farfars tid, skulle jag också tyckt. Härligt att du fick till en riktig spa behandling. Men var det inte lite kallt???

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snokas

13 januari 2009 10:36

julbordet ser fortfarande gottigt ut med våra ögon! malte har gjort en lerinpackning på magen....den ska visst duschas bort idag...usch!

 
Ingen bild

Primo och Acke

13 januari 2009 18:12

Vilken besvikelse INGA KÖTTBULLAR PÅ JULBORDET!! Hmmm gammalt bröd bara, inget för oss du får behålla det själv. Vi har då ingen onödig is här...bara lera lera och åter lera! Matte fick stoppa oss i badkaret när vi kom nu på eftermiddagen...vi hade sprungit på ett fält och enligt matte hade vi gegga upp i öronen...ock?

Nu ska vi kolla din hemsida
Tjohej!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards