Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 10 januari 2009 17:44

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till en av alla mina skogar idag.

Har ju en hel del fynd i den och framför allt så brukar den vara alldeles full av perfekta spagropar.

Gick fel väg för att jag skulle kunna hålla ordning på mina bra fynd som jag gömt.

Hittade inga så där superbra idag och till mattes stora lycka var det inte en endaste dunk i sikte.

Spagroparna var en besvikelse.

Alla såg ut så här.

Inte bra alls eftersom jag ställt in mej på en massa välgörande pälsvård.

Trodde att onödiga isen skulle försvinna nu när det är varmare.

Den här isen trodde matte att hon skulle ta en massa onödiga bilder på.

Hörde nåt om att i rätt vinkel så såg det ut som ett spöke i isen.

Men vi har ju skilda åsikter o vad man använder is till.

Blev bara denna bild för sen................

Ett hopp på isen och spöket var ett minne blott.

Men underbart vatten istället.

Sånt är viktigt inte fåniga isspöken.

Matte hade som vanligt andra åsikter men jag lyssnar inte på sånt.

Jag vet vad som är viktigt!

Lyckades bara göra inpackning av nosen.

Visst är jag fin?

Synd att det inte finns luktbilder för jag luktade fantastiskt gott av gammalt ruttet vatten.

Matte som inget begriper påstod att jag stank och hotade som vanligt med toryrkammaren.

När jag kom hem från min långa skogsrunda så ringde en av alla mina bästa vänner till matte.

Hon var i närheten tillsammans med fyra människovalpar och människovalparna behövde fördriva lite tid.

Ville jag komma ut och leka?

Dum fråga!

Jag vill alltid gå ut och leka!

Här är jag tillsammans med alla fyra människovalparn.

Jag hade min frisbee med mej så vi busade mycket med den.

Jag fick fånga massor med snöbollar också.

Mycket trevligt, borde komma människovalpar och busa med mej varenda dag eller så.

Fast jag var ganska trött sen. Först gå nån mil i skogen och sen en massa busande.

Har alltså sovit gott i flera timmar.

Jag kanske inte hinner med att besöka er i kväll.

Matte har en massa att göra och måste använda min dator.

Det är nåt åt mej och imorgon så ska jag få tala om vad det är.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards