Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 9 januari 2009 17:34

Mycket trevligt detta, jag har ju varit på årets första dejt med Leonbergerbrudarna.

Inte en dag för tidigt.

Förstår inte varför människor alltid ska ha en massa andra saker för sej.

I alla fall så gick vi till skogen.

Cleo fyndade en massa fjädrar på en sten.

Någon hade haft fest på en fågel.

Sånt bryr jag mej inte så mycket om

Men Cleo börjar lukta gott så hon var extra intressant idag.

Jag anser att jag har gjort ett mycket bra fynd här.

Nära min å och det finns öppet vatten som det går att simma i.

Men inte.............

Koppel både på mej och brudarna eftersom de också är väldigt vattenintresserade.

Vadå, det var plusgrader alltså kan man bada!

Korkade människor!!!!!!!!

Neeeeeeeej inte idag igen!!!!!!!!!!!

Ja alltså det var vad matte sa när jag lyckades fynda en ny dunk.

Förstår inte varför hon gnäller över mina bra dunkfynd.

Trodde att mina brudar skulle bli intresserade av den snygga dunken men inte. De var alldeles ointresserade fast jag hade uppvisningar i hur skoj men kan ha med dunkar.

Som vanligt så har jag gömt även denna dunk i skogen så jag kan nyttja den flera gånger.

Idag så följde jag med in till brudarna.

Trevligt att se hur de bor.

Människorna fikade och jag bjöd mej också på lute.

Men brudarna har en skum sak.

Kallas visst hundlucka.

Har aldrig sett en sån.

De bara knuffade på den och gick ut och in som de ville.

Jag tog mej ut och in när nån människa höll upp luckan men aldrig att jag skulle göra som brudarna. Tyckte att det där luckan verkade vara lite opålitlig. Tyvärr så glömde matte att ta kort på mina övningar med den.

Tror att sanningen är att hon var så upptagen med att skratta åt mej.

Vadå, nya saker måste undersökas ordentligt innan de kan tas i bruk.

Nästa gång kanske jag ska testa utan att nån människa hjälper till.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards