Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 4 januari 2009 18:44

Bara matte som testar om det går att få in det där bildspelet.

Inte en bild på mej.

Bara en massa konstiga ointressanta bilder på annat.

Av Sigge Svamphund - 4 januari 2009 17:57

Nu är det riktigt kallt här.

När jag skulle gå ut i morse så var det så där 16 minus.

Blev en ganska kort sväng ute.

Inte har det blivit nån lång skogpromenad i dag heller. Alldeles för kallt för det.

Men jag gick till min närmaste sjö.

Titta här.

Undret har skett.

Jag är långt ute på isen och har fått matte med mej.

Hon vågade bara för att de var spår av att någon hade kört med sån där fyrhjuling och det var några andra människor på isen.

Kan ju vara trevligt för matte att få se min sjö från lite andra perspektiv än bara land.

Jag ser den ju ofta så när jag är ute och simmar.

Sol och en massa snö då är det vackert fast det är vinter.

Var "bara" så där 12 minus när jag var på sjön.

Men matte gnällde över att det var kallt.

Här är jag ute och springer vid en av mina favoritbadplatser.

Det tar emot att erkänna men det är nog alldeles för kallt för att bada nu.

Fast jag hade ju en massa skoj på isen så jag har ju nytta av sjön i alla fall.

Men det var skönt att komma in i värmen igen.

Sist jag var ute så var det nästan 19 minus och lite väl kallt om tassarna.

Man kan ju tro att jag bor långt uppe i Norrland och inte mitt i Sörmland.

Gick bara en kort runda och jag försökte faktiskt att bara ha tre tassar på backen.

Nu när det är så bra is så borde jag få inspektera ett helt gäng av mina sjöar tycker jag.

Alltså alla de där ställena som jag inte simmat till.

Men matte vägrar att skjutsa runt mej till dom. Påstår att jag får hålla mej till mina närmaste sjöar.

Har alla ni andra hundar lika kallt?

Såg att Moa och Maiko hade nästan 30 minus i det där Jämtland.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards