Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Sigge Svamphund - 3 januari 2009 18:17

När jag gick ut i morse så var världen vit.

Mycket trevligt (matte tycker nåt annat).

Hade sån tur så jag blev skjutsad till en av mina andra skogar idag.

Trodde ju att matte skulle ha den goda smaken att se till att jag kom till nån av alla skogar med bra förhoppningsvis isfria bäcker.

Nädå inte det inte.

Nåt om att jag inte ska bada nu. Vadå, det var ju bara 5 minus och då går det utmärkt att bada.

Var vid sjön där de har en massa ädelfisk och jag en massa bra fynd.

Öskaret var försvunnet under snön, pulkan fick jag fortfarande inte släpa med mej, vattenkannan snodde jag men matte ställde tillbaka den.

Kände mej ganska deppig men hade tur och hittade en yttepytteliten spagrop.

Får vara glad för det lilla nu när alla sjöar och bra spagropar är täckta av onödiga isen.

Här har jag bestämt att vi ska gå till en av de andra sjöarna i den skogen.

Tyvärr fick jag inte som jag ville.

Det snöade massor hela tiden och matte var inte ett dugg intresserad av att gå till ytterligare en sjö.

Hon sa att onödiga isen ligger på den också.

Hm, jag vill faktiskt kontrollera den saken själv. Kan ju ha uppstått nåt väderfenomen så den är isfri och badbar.

Hittade i alla fall ett av mina gamla konstiga fynd efter en stunds letande i snön.

Roade mej mycket med det ett tag.

Självklart så möblerade jag om bland en massa fallna träd också.

Mycket viktigt hundjobb attse till att de ligger på rätt ställen.

Här ligger jag i snön och funderar över alla hundlivets väsentligheter som när jag får träffa Giah igen eller gå en promenad med Leonbergerbrudarna. Men framförallt när onödiga isen tänker försvinna så jag kan träna min vackra kropp med ordentliga simturer.

Notera gärna mitt nyanlagda vackra lilla vita skägg.

Tyvärr så tålde det inte värme så jag har det inte kvar.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards