Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Inte gjort så mycket

Av Sigge Svamphund - 2 januari 2009 19:03

Enligt matte är det svinkallt.

Personligen så tycker jag att minus 10 bara är skönt och uppfriskande.

När jag skulle på dagens långrunda så ansåg jag att jag skulle bli skjutsad till nån av mina bra skogar.

Gick till bilen och blängde uppfodrande på matte.

Hade ingen som helst framgång.

Matte tänkte inte alls skrapa rutor och greja med en iskall bil för min skull.

Borde anmäla det till Hundombudsmannen.

Jag har mycket viktigt att utträtta i de stora skogarna.

Fick nöja mej med att gå runt min sjö.

Isen är tydligen jättetjock nu för det fanns spår av att de kört med sån där fyrhjulig motorcykel.

Såg en människa som åkte skidskor också.

Här håller jag på och provar isen vid en av alla mina badplatser.

Kan jag inte simma så får jag väl roa mej med att springa på isen istället.

Matte vägrade att följa med ut på den.

Förstår jag inte, var ju jätteskojigt.

Träffade en människa som busade en del med mej och talade om att jag var den trevligaste hund hon träffat på väldigt länge.

Alltid skoj att få höra sånt.

På väg tillbaka så passerade jag nästan där Leonbergerbrudarna bor.

Tänkte hälsa på dom men det tyckte inte matte att jag skulle.

Hörde nåt om nån annan dag.

Dumheter, var faktiskt flera dagar sen jag träffade dom sist.

Här är jag osams med matte och tyvärr kopplad.

Öppet vatten är ju en bristvara så när jag hittade sånt tänkte jag självklart bada.

Förbjuden att bada i strömmande vatten och ännu mer förbjuden när det är 10 minus.

Jag satte mej och vägrade flytta mej en millimeter.

Medan kampen mellan mej och matte pågick så passerade det en människa.

Han tittade mycket när han hörde hur matte försökte förklara för mej att jag inte fick bada där.

Matte säjer att det antagligen såg märkligt ut, hon som drog i kopplet och jag som satt som fastfrusen och vägrade röra på mej samtidigt som hon pratar med mej om att jag inte får bada.

Skäms nästan för att erkänna detta men matte vann.

Bara hon nu inte får för sej att det ska bli en vana att hon kan släpa iväg mej från öppet vatten utan att jag fått simma.

Imorgon hoppas jag att jag kan få åka till nån av mina stora skogar och att det är lite varmare.

 
 
Kasper

Kasper

2 januari 2009 19:48

Mattar brukar vinna - som det heter, "den kloke ger sig". En ovanligt förnuftig devis, tycker jag.
VI HUNDAR är alltså klokast, vilket härmed bevisats!
Jättemycket is på mina sjöar också, och här har dom börjat åka skridskor nu. Behöver jag nämna att matte inte hade kamera med sig... Fast allra mest har jag passat huset idag. I två omgångar. :-/

http://www.belof.se

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

2 januari 2009 20:02

tack, tack för braigt tips!! måste få tag på sådanadär piller då. tyyypiskt att det e helg nu:( isch, is, jag gillar inte att va på is:(

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

2 januari 2009 21:13

Du är bara för tuff Zigge, bada i minus 10........men du vet väl att matte alltid brukar vinna till slut, bara att ge sig! (he, he)/Zidane

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Timse

Timse

2 januari 2009 21:19

dom kan vara bra envisa dom där mattarna när dom bestämt sig för att dom ska vinna...tyvärr brukar dom ju göra det också då...

Visst borde du få en egen tjej, fast du har ju redan så många tjejer runt ikring dig så det kanske skulle bli för mycket med en på heltid? Blir ju ilksom inte samma variation då.... Fast jag har hört matte viska nåt om att jag ska vara ifrån min tjej en hel vecka snart, illa illa... nåt om att matte ska resa bort, dumma mänskliga påhitt!

http://timsevimse.blogg.se

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

2 januari 2009 21:41

Jasså Sigge, du har hemsida också...länka på!

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingela

Ingela

2 januari 2009 21:53

Håller med din matte, det är väldigt kallt idag! Zelda och Siri däremot är tuffa tjejer och tycker som du att det är friskt skönt ute! MEN SNÄLLA Sigge lyssna på din kloka matte och var försiktig vid strömmande vatten!!!

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
benzon

benzon

2 januari 2009 22:33

hihi ja måste sett hur kul ut som helst när du satt där orörlig ..men att du gav med dej..hmm.. fast klart det är nog inet så hälsosamt å bada när det rä så kallt ut iaf ihnte om man har långt hem.. strömt vatten rä ju inet heller så bra förstås klok matte har du trots allt..du får säkert ta ett dopp när det blir liite varmate i luften skulle nog bli det framöver.. hos oss blire typ minus 2 minus 3 i morgon..kanske du får bada då?? kan ju alltid hoppas.. min matte skulle aldrig gå ut på isen.. tror hon är lite rädd att den ska brista.. så jag får snällt stanna på land jag oxå..väger för mycket säjer hon..fast husse går ju ut å varför får han å inte jag?? är hon emr rädd om mej än honom..man kan ju undra hur hon tänker..fniss.. hare så bra å hopaps du får träffa de söta brudarna igen i morgon.. kram benzon

http://www.raberg.se/benzann

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

2 januari 2009 23:46

Inte ska du bada när det är så kallt.!!!!
Kom ihåg ditt nyårslöfte till oss. Om du blir sjuk av det kalla vattnet så kan du ju inte uppfylla det. Hälsa matte och tacka för det trevliga samtalet säger mamsen
pussar

http://lagottoflickorna

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

3 januari 2009 00:38

Inte har vi glömt dig!! Och du, bollen ligger här mitt på gården ;). Fast det kom en tysk byracka o försökte sno den, men då blev det fart på både matte o husse *fniss*.

Stor kram

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

3 januari 2009 09:17

hihi goa gulliga siggeplutt! vilken tur att matte vann så du inte bada där! kunde ju gått illa lill-klimpen! men du var bedårande söt när ni var "osams"!
matte brukar oxå få knasiga blickar för hon pratar jämt med oss om allt möjligt när vi är ute... ; )

 
molle fnissar

molle fnissar

3 januari 2009 09:28

ibland är det dumt att vara lydig..eller hur!! annars hade ju både du o matte kunnat bada

http://bobmarleys.wordpress.com

 
camilla

camilla

3 januari 2009 16:03

Tur att matte vann den kampen!! Du ska vara rädd om dina ädla delar pöjk!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards