Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Idag igen

Av Sigge Svamphund - 29 december 2008 18:10

Ibland är turen verkligen med mej.

Matte gnällde över svinkallt ute. Vadå, 11 minus är väl inget att gnälla över?

Hade sån tur så det stod skogspromenad tillsammans med Leonbergerbrudarna på programmet.

Jag lipar inte om nu nån trodde det.

Står på en sten och väntar på att serveras torkad blodpuddning.

Mycket gott.

Var nära min å men tro inte att jag fick gå dit inte.

Nädå annan väg så att jag inte skulle få för mej att bada igen.

Dumheter, för jag tror att jag skulle fått med mej båda brudarna i vattnet.

Hade i alla fall mycket trevligt i skogen.

Så äntligen så lyckades matte att få med oss alla tre på samma bild.

Har tagit några hundra misslyckade bilder.

Efter ett par timmar i skogen så var det dags att skiljas åt igen.

Men hörde att vi snart ska få träffas.

När jag kom tillbaka hem så träffade jag min favoritgranne.

Mycket trevligt för jag bjöd in mej hos henne.

Var hungrig efter skogspromenaden så jag bjöd mej på smaskig kattmat där.

Borde inträffa varje gång jag varit i skogen tycker jag.

Bilderna från det blev inte bra så tyvärr får ni inte se dom.

Men som sagt jag planerar ju att bjuda in mej fler gånger......

I morgon ska jag på kalas.

Min bästa kompis mattes pappa fyller massor med år.

Förhoppningsvis så lyckas jag bjuda mej på en massa godsaker då.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

29 december 2008 18:33

Snygga brudar du har med dig!
Vi älskar också torkad blodpudding.
Nospussar till charmknutten Sigge

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Lena,Moa och Maiko

Lena,Moa och Maiko

29 december 2008 19:16

Du får väl hälsa din matte att det faktiskt finns något som heter JULBAD! Förr i tiden var det jätteviktigt att bada till julen, fast vi tror att man badade inomhus i ett stort kar i köket - först familjefadern , sedan alla i ordning ner till lillpigan. Låter nog bättre med utomhusbad, men när det är -11 grader kan du väl avstå från badet???Det klirrar så mycket av istapparna i pälsen då...
Blodpudding av alla sorter gillar vi också.
Nospuss på dig Sigge, även om du MISSADE vår löpning. Gick det inga tåg norrut?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

29 december 2008 19:46

Tur att matte förhindrade badet Sigge! Min tokhund var i alla fall nere i bäcken och plaskade runt lite, det är tack och lov inte så djupt vatten där.
Hoppas att det vankas en massa gott på kalaset!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

29 december 2008 20:02

Ja,jag vet det, matte är helt lyrisk kan jag säga... Har ni sett någon som svävar fram på rosa moln så är det min matte???!!!!
Det är nog inte så bra för dina lungor om du badar när det är så här kallt, och du tänk om du får användning av dom som simmar där "nere" hos dig. Dom kanske inte mår så bra av att det blir för kallt. Det skulle vara gulligt att se lite Sigge bebbar på bloggen!!!!
Då skulle du fått tårta på kalaset om du blev PAPPA.
Anars hoppas jag att du får gott ändå!!
Kramizz på dig...

http://frippr.bloggagratis.se

 
Timse

Timse

29 december 2008 20:06

Vilken tur du har som har dubbla tjejer med dig på promenad...inte illa.... Snälla ser dom ut att vara också.

http://timsevimse.blogg.se

 
Latte

Latte

29 december 2008 20:11

Oj, har ni 11 minus? Det är mycket kallare än hemma hos mig!!!! Nospussar till dig från

//Lattisen:-)

http://latte

 
Myrra

Myrra

29 december 2008 20:25

Härliga bilder på er alla tre! Vilken tur du har! Vi har också kallt och det är jätteskönt tycker både matte och jag!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Sacco

Sacco

29 december 2008 21:27

Bad och minus 5 grader?? Du är helgalen Sigge! Du måste ha sett ut som en istapp efter det? Brrr, jag fryser bara jag tänker tanken.

Schysst med så mycket brudar i skogen!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

29 december 2008 22:03

Wow brudar två dar i rad...viken höjdare! Nja bada nu tycker vi är för kallt....hutter hutter....Ja iallfall är det vad matte säger att vi tycker...har ej fått prova så vi vet inte!
Må gott! Ps kattmat är mumsigt!

 
camilla

camilla

29 december 2008 22:10

Är dom små kan man ta två....men det är ju rejäla brudar du dejtar ;D

Vilken kille du är Sigge!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

29 december 2008 23:26

Du Sigge, det börjar allt bli lite kallt i vattnet nu, va? Känns ganska okej med is på sjön tycker jag, ska bli kul när vi kan ge oss ut på den, matte och jag, rejsa direkt över till andra sidan. Det törs vi inte än.

http://www.belof.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

29 december 2008 23:32

Hur lyckas du med brudarna? Tala om för oss så kanske vi lyckas med killarna.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Marianne

Marianne

30 december 2008 00:41

Trevligt sällskap du fick idag och sedan två brudar samtidigt. Snälla generösa grannar kan man inte få för många.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Elenor och flatten Zidane

Elenor och flatten Zidane

30 december 2008 09:44

Gillar du kattmat????? Då måste jag med prova det. Men lussebullar är gott..... DET vet jag.
Tjing

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Ingela

Ingela

30 december 2008 14:41

Härligt att du har fått träffa tjejer två dagar i rad;-)

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

30 december 2008 15:36

å va ni e söta ihop!!! stackars din tjejkompis som är så rädd för smällare! hoppas det går bra för henne i år. nosegos på dig sötis!

 
Lotta med  Juni o Cola

Lotta med Juni o Cola

30 december 2008 16:48

förstår att du blir varm när du e med så snygga tjejer..hetakänslor värmer;) kanske får du plocka upp lite snygga karlar som värmer upp matte nästa gång hon klagar o gnäller;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards