Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Fått trevligt besök

Av Sigge Svamphund - 27 november 2008 18:34

I går sa ju matte att jag skulle få besök idag.

Väntade hela förmiddan men ingen kom.

Var en sväng i skogen och inte hade det kommit nån när jag kom hem heller.

Så upplyste matte om att jag skulle passa huset och snart skulle mitt besök komma.

Mycket märkligt, passa huset och så få besök?!

Matte kom hem ganska snart och inte hade besöket dykt upp.

Men jag fick gå ut på en gång.

Ute på gården så stod Giah och väntade på mej!!!!!!!!

Jag tog med henne, hennes matte, min matte och Monica och gick runt min sjö.

På bilden så är Giah ute på myren vid sjön.

Vi busade självklart väldigt mycket.

Gäller ju att passa på när människorna äntligen ser till att vi får träffas.

Här är det ännu mera busande på gång. Självklart så tävlade vi om vem som först nådde till kastade pinnar och andra mycket viktiga hundgöromål.

Synd att onödiga isen ligger så jag inte kunde visa hur bra det går att bada från alla mina bra badplatser.

Sen gick vi hem till mej.

Människorna fikade och Giah bjöd sej på min mat.

Så fick vi varsin smaskig grisknorr också.

Jag försökte få Giahs matte Gun Britt och Monica att förstå att det aldrig nånsin är någon som kelar med mej.

Hade framgång för de gosade väldigt mycket med mej.

Fast när matte höll på och gosade med Giah framförde jag åsikter. Det är min matte!

Giah roade sej med min badleksak.

Hon gjorde sitt bästa för att försöka få stoppningen ur den men lyckades aldrig.

Men så var det roliga slut när Giah var tvungen att åka hem till sej.

Jag hoppas verkligen att matte ser till att vi får träffas väldigt snart igen.

Det tar på krafterna att ha besök så nu är jag en väldigt trött hund.


 
 
Åsa

Åsa

27 november 2008 20:12

Det var väl ett besök som var väl värt att vänta på Sigge? Ni ser ut att ha riktigt roligt ute i skogen.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

alla Strövelstorpslagottona

27 november 2008 20:42

Vilket fint och roligt besök du fick, det lönar sej tydligen att passa huset
pussar

 
Kasper

Kasper

27 november 2008 20:59

Va kul du haft! Själv hr jag världens tråkmatte, hon har baa vråljobbat nu i två dar, hr itne hunnit skriva på våra bloggar ens. Men NU är hon visst klar, så i morgon ska jag kommentera det där med köttbulleparty som du skrev om hos mej :-)
Fast nu bara snurrar det i mattes huvud säger hon. Stämmer nog...

http://www.belof.se

 
 Tim

Tim

27 november 2008 22:33

Åh vad kul att du får träffa Ghia, hoppas du lekte åt mig med...har inte fått busa med min Ina idag....dumma löp...

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

27 november 2008 23:30

Vilken dejt du haft! En toppendag!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

27 november 2008 23:51

Lyllos dig som haft tjej besök!! Vi har bara haft tråkigt....SUCK!

 
Charlotte

Charlotte

28 november 2008 08:47

Hur många hundkompisar har du egentligen? Ser att du haft fint dambesök. Här var det is på sjön men jag gissar att den är borta idag, nej jag tänker inte gå och titta efter har nog inget större behov av att bada i en iskall sjö. Undrar om du tittade på Mitt i Naturen igår för det du, en människa som badade i havet vid Svalbard!!! Jag håller med din matte, julen är bara jobbig. Skulle hellre fira den under stjärnorba i en stuga och i lugn och ro.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

28 november 2008 10:01

Tack för igår!!!! vilken härlig promenad runt din sjö med bus och pinnrace i snön... Här finns INGEN snö idag bläää vart tog den vägen???
Kul att komma in och se hur du bor...Go mat hade du med...Hoppas din matte fyllde på till dig (jag blev ju hungrig av all lek :)så jag trodde det var dukat till mig) Grisknorren din matte bjöd på var oxå god för att inte tala om kattmaten vi fick och bitarna av smörgås som alla mattarna delade med sig av...Vilket bra matställe du har hos dig...jag kommer tillbaks om jag bara får min matte att köra igen...LITE långt att gå...Nästa gång kanske dina roliga katter vill hälsa på mig :)...

Nu skiner solen här och matte säger att vi ska passa huset ett tag BLÄÄÄÄ :(...

Vi vill ju följa med till mattes mamma...

Puss och tack... /Giah

http://belgarhuset.com

 
lotta

lotta

28 november 2008 11:35

mysigt besök. Vad härligt, man blir så glad när man ser er förälskelse :):)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

28 november 2008 11:46

Ni är ett mycket vackert par tycker vi! Har era mattar tänkt på så vackra, kloka, förståndiga och begåvade valpar det skulle bli?
Men du kanske inte är färdig med ungkarlslivet än, Sigge? Du har ju så många brudar på gång samtidigt...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

28 november 2008 13:12

Å överraskningspromenad med tjejen vilken härlig lyxdag! Ser ut som ni hade kul! Å va me kel du roffa åt dig oxå, klart killen ska ha kel liksom!!
snoseligos från taxarna

 
molle

molle

28 november 2008 18:17

men va ni är fina ihop...hon är väl ändå din riktiga tjej,,,ni skulle då få verkligt fina valpar tillsammans..
har ni nån snö kvar ??

http://bobmarleys.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards