Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Grisöronaffären och poliser

Av Sigge Svamphund - 25 november 2008 17:39

Följde med matte idag när hon skulle åka och göra en del saker i lilla staden med Grisöronaffären.

Först var hon och hämtade sitt nya körkort medan jag passade bilen.

Sen åkte vi till alla affärerna.

Fick ta en promenad till Grisöronaffären och kolla av alla spännade dofter på väg dit.

Såg poliser som höll på och stoppade en massa bilar som körde för fort.

Grisöronaffären var som vanligt mycket trevlig.

Hittade massor att handla men fick som vanligt inte köpa allt.

Lyckades i alla fall övertala matte att köpa en ny leksak åt mej.

Kom på ett bra knep.

Ta leksaken vägra släppa den och gå till dörren.

Hjälpte att göra så för matte köpte den åt mej. Men jag fick höra nåt om att jag inte ska tro att det ska bli en vana.

På väg från Grisöronaffären så hittade jag en polis bakom en buske.

Jag anser ju att poliser är mina bästa vänner så jag gjorde mitt bästa för att smöra för honom.

Fick inte alls göra det för matte och polisen var upptagen med alla som körde för fort.

Sen fick jag passa bilen igen medan matte var i en sån där affär för människor.

På väg hem så var det flera poliser.

Dom ville prata med matte och titta på hennes nya körkort.

Jag hälsade ju vänligt på dom, men denna gång så fick jag inte chansen att "låna" röret till den där blåsapparaten.

Tydligen blev poliserna nöjda med nya körkortet för vi fick fortsätta.

Hemma igen så gick jag till skogen med min nya leksak.

Alltså detta är inte snällt!

Matte har snott min nya jätteskoj leksak och hängt den i en buske!

Nåt om att jag minsann kunde jobba lite.

Slit och släp och flera höga hopp.

Men här har jag äntligen fått ett bra tag om grenen och håller på och får tag på min leksak.

Tro nu inte att det var slut med påhitt från mattes sida.

Hon låtsades att kasta den åt ett håll och jag sprang.

Bara det att när jag vänt ryggen till så slängde hon åt ett annat håll!

Här letar jag för fullt efter den medan matte bara uppmanar mej att leta utan att ens peka ut riktningen.

Har äntligen lyckats hitta den igen.

Detta upprepades flera gånger precis som det där att hänga den i buskar.

Undrar just vad matte skulle tycka om jag började att gömma hennes saker eller hänga upp dom på konstiga ställen?

Idag byter jag omröstning.

65 personer röstade om mitt fortsatta bloggande.

95,4 % tycker att jag ska fortsätta blogga (så jag gör det)

3,1 % vill bli befriade från mina inlägg

1,5 % tycker att jag kan fortsätta bara e slipper läsa.

Nu vill jag istället veta om ni brukar kommentera här.

Många av er vet jag ju gör det men jag har massor med nya besökare vare dag.


 
 
lotta

lotta

25 november 2008 18:17

haha..här i borlänge var poliserna på hugget också. När vi stannade vid vårat loppis så parkerade en bil brevid oss..sekunden efter kom det en polisbil o blockerade bakom...shiit tänkte jag vad har jag nu gjort. Ludde vart lite rädd..men polisen stegade fram till bilen brevid och så fick människan i den blåsa..kanske hade det vart en vinglig färd!! bra att din matte fick köra vidare efteråt ;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

25 november 2008 19:37

Det var en grön och grann boll du fick tag i Sigge!
Syns bra i den vita snön va ?

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

25 november 2008 20:01

Åh vilken härlig massa snö ni har! Din matte är duktig på att hitta roliga sysselsättningar åt dig Sigge. Jag ska ta med Engla till grisöronaffären här någon dag och se om hon hittar något annat än soffor att käka på.... hmfrp.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

25 november 2008 20:59

Vilken fin boll du har fått.Matte skulle behöva köpa en sådan till mig också för igår lyckades matte slänga bort min boll i snön. Någonstans i blåbärsriset i skogen ligger den. Ingen av oss lyckades hitta den för den måste ha legat för djupt ner för att jag skulle känna lukten av den och det var för mörkt för att matte skulle kunna se något. Hon har dock märkt ut platsen så vi får gå dit i helgen när det är ljust och leta..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Kasper

Kasper

25 november 2008 21:55

Sigge, jag tycker din matte är himla skojig! Köttbulleträd och sånt - och bollträd! Nu SKA jag ta ett allvarligt snack med min matte. Jag BEHÖVER ett köttbulleträd, jag också!!
Jaga tänker säga att det är du som säger det. Får jag väl? Tror hon skulle lyssna bättre då! :-)

http://www.belof.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

25 november 2008 22:16

Jo du Sigge sådär gör matte med lurar att kasta, men kastar sen åt andra hållet! Bara det att jag Primo inte går på detta längre;) Acke han bryr sig överhuvudtaget inte om grejjor.... Smart du va inne i Grisöronaffären, det ska vi testa någongång!

 
Ingen bild

frippe

25 november 2008 22:34

Din matte är ju super kul ju!!! Det är en fröjd att läsa om dina äventyr..
Skojar du vad snö ni fått där du bor.
Det där med att hon låssas kasta åt ett håll och slänger iväg den åt ett annat gör min matte med mig med, men jag har kommit på att hon gör så så jag väntar litelängre innan jag springer...
Matte blir livrädd bara hon ser polisbilen..
Knepet i affären med att ta en leksak och springa till dörren skulle jag också vilja göra men man är ju kopplad så det går ju inte."Smart Sigge"
Kramizz på dig!!!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

25 november 2008 23:14

Det är ett bra knep att grabba tag i en leksak. Ingen människa i världen kan då motstå att köpa den.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

25 november 2008 23:28

Vi har också varit i grisöronaffären idag. Matte köpte lite goda tuggisar till oss.
Och Molly passade på att sno åt sig en massa levergodisar som låg på golvet.
Snygg boll du fixade åt dig! Bra knep det där.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

26 november 2008 09:42

Vilken kul boll, bra tips det där med att ta den och gå till dörren, måste provas om jag får följa med till "min" affär någon dag.

Ja Sigge, skicka gärna hit all snö...jag vill ha massor så jag kan snörulla ordentligt! Matte hälsar att du och Ina verkar lite lika ang pinnar, hon vill ha stora och gärna tugga på dem också till flis som du.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

26 november 2008 16:16

å va kul me ny leksak! fast lite kul var det väl att få ner den från trädet sen? det såg lite kul ut! all vår roliga snö regnade bort idag så vi är lite ledsna i ögat här... matte köpte levergodis åt oss idag o tandgodis o sen så fick vi gå fint, sitta, stanna o ha oss när vi var ute i ösregnet i våra BLOMMIGA mkt omanliga regnjackor men va gör man inte för lite levergodis...
snnoseligos

 
molle

molle

26 november 2008 17:06

ja du dom där Poliserna dom är trevliga dom..vilken kul leksak du verkar ha fått...taskigt av matte att gömma den...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Latte

Latte

26 november 2008 17:12

Fina bilder på dig idag, vilken fart du har i snön! Visst är det härligt att bara springa runt?!

kramar

//Latte

http://latte

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

26 november 2008 23:37

Attans, så ska jag också göra nästa gång jag är i grisöronaffären! ¨

http://www.kattarina.se/doriz.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards