Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Snöstorm

Av Sigge Svamphund - 24 november 2008 17:49

När jag gick ut första gången i morse så snöade det massor.

Mycket trevligt hade utan problem kunnat vara ute hela dagen i det.

Gick åt mycket tid till att äta snö, rulla i snön och bara rusa runt i allt det vita.

Nu hade ju som vanligt matte helt andra åsikter så jag var tvungen att gå in igen.

Men sen var det dags för mina dagliga timmar i skogen.

Skogen är alldeles vit och full med massor av trevlig snö!

Mer sånt till oss hundar.

Jag hade väldigt mycket att göra i den vita världen.

Som på bilden ta en gren i munnen och sen rusa runt. Mycket trevig sysselsättning!

Ett enda hus passerade jag i skogen.

Tog en snabb koll och titta vad jag hittade.

En vattenkanna!!!!!!!!!!!!!

Var ju evígheter sen jag fyndade en vattenkanna senast så jag var mycket stolt.

Visst en liten modell men vattenkanna som vattenkanna alla är bra i min värld.

Som vanligt så fick jag inte behålla den.

Vill ha en liten gul vattenkanna!!!!!!!!!!

Svampen är ju begravd under all snö men köttbullarna trivs tydligen.

Hittade flera bra köttbullebuskar.

Mycket bra sysselsättning att leta efter såna buskar i brist på svamp.

Lyckan fortsatte att vara med mej.

Svart vatten och svart hund är ingen bra kombination bildmässigt men jag finns faktiskt där i vattnet.

Kunde alltså fixa till lite inpackningar också.

Var ju länge sen sist så jag hade ett stort behov av bra pälsvård.

Efter inpackningarna så rullade jag mej ordentligt i snön.

Medan vi var i skogen så började det snöa igen.

Matte ville inte alls vara ute i snöstorm men det ville jag.

Vadå, hon släpar ju hänsynslöst ut mej i hälsovådligt regn, då kan väl jag släpa på henne i snöstrom?

Här är jag efter dagens tusende snörullning eller så.

Tyvärr vann matte kampen om att vara ute i snöstormen.

Blev alltså tvungen att följa med hem.

Sen har det snöat massor hela dagen och snöar fortfarande.

Roade mej en hel del när jag var ute på eftermiddan ocksåå.

Hoppas verkligen att alla ni hundar som varit utan snö fått med av detta så ni har kunnat roa er.


 
 
Myrra

Myrra

24 november 2008 18:49

Ja, oj vad det har snöat! I tre dagar nu och det snöar fortfarande! Jag vill gärna gå mina vanliga långa turer men matte orkar inte pulsa eller åka skidor i en halv meter lössnö och dessutom blåser det alldeles förskräckligt tycker hon. Har fått roa mig så gott det går ändå.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

24 november 2008 18:59

Ja hurra, det har minsann kommit snö hos mig också! Vi har skottat, matte och jag. Få se om Mollie tar sig hit i morgon...
Blåst har det gjort också!
Förresten - min matte tycker att din ska läsa om dinkel på hennes Dagsländor. Mollies mattes leder mår dåligt av vanligt mjöl men bra av dinkelmjöl. Ett tips värt att prova?

http://www.belof.se

 
 Tim

Tim

24 november 2008 21:58

Åh vad det ser härligt ut, vad mycket snö du har...vi har iallafall fått litegrann nu så det är bra. Vilken bra inpackning du fick till, är ont om sånt här hemma nu.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

frippe

24 november 2008 22:33

Haloj Sigge!!
Du är otrolig med dina spagropar!
Köttbullsträd!!! Nu snackar vi, kommer på stört!!!
Snöa och blåst har det gjort här med!!
Liten vatten kanna? Bara du visar dig ute i skogen så hittar du något!! Snacka om att jag behöver gå på kurs hos dig!!! Men min matte säger väll samma sak som din!!
Kramizz och god natt!! Kikar in i morgon....

 
Ingen bild

Primo och Acke

24 november 2008 22:33

Visst är det HÄRLIGT med snö! fusk bara att du har mer än oss! Du tikarna igår....vi hade nog inte kunnat hålla oss sådär duktigt som du gjorde;)
Vi höres!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

24 november 2008 23:25

Å, så skoj du haft idag! Tror vi kommer till din braiga skog där alla köttbulleträden växer.
Tycker allt du borde fått behållit den där gula vattenkannan.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

24 november 2008 23:32

Grattis till all snö, Sigge! Det måste vara ert mer sydliga klimat, som gör att köttbullarna trivs och växer så bra mitt i vintern!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

25 november 2008 01:05

Vi har till min stora lycka ingen snö ännu, ja såvida man inte ska räkna några försynta korn som dalade ner under eftermiddagen. Men hundarna hade uppskattat att få busa runt i ett par decimeter snö.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 november 2008 11:15

å vilken vinterskog du har! å din stackare fick du inte behålla ditt fynd! vi grämer oss över den där orangegula vattenkannan vi har som bara står o står o väntar på att nån ska leka med den...

 
lotta

lotta

25 november 2008 12:34

vad fin o vacker din skog är i vinterskrud!! synd på vattenkannan...jag skulle också vilja ha en :)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

25 november 2008 14:10

Hahaha, du är la för go, Sigge! Jag önskar att vi fick lika mycket snö här.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards