Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Tagit emot mutor

Av Sigge Svamphund - 23 november 2008 17:34

Jag som brukar försöka vårda mitt rykte som den omutbara hunden (i alla fall i vissa situationer) har tagit emot mutor idag!

Så här var det.

Jag gick på min dagliga skogsrunda.

Kände snabbt att det passerat en tik som luktade extra gott.

Efter en liten stund så träffade jag mina tjejer leonbergertikarna.

Som tur var hade de inte sin brorsa med sej för då kan vi inte busa.

Det var en av dom som luktade så himla gott.

Här har jag för säkerhets skull fått onödigt koppel på mej.

Människorna litade inte riktigt på att vi inte skulle få för oss att tillverka valpar.

Kan väl erkänna att jag gjorde ett försök men en leonberger är stooor.

Människorna bestämde sej för att prova att gå en promenad tillsammans.

Här är båda mina tjejer och nu har lukta gott tiken koppel i stället.

Men så provade våra mattar att ha oss lösa.

Det var där mutorna kom in.

När jag var lite för intresserad av de bakre delarna så sa människorna till.

Eftersom jag då omgående upphörde så fick jag torkad blodpuddning som belöning!

Insåg snabbt att det var bättre att låta bli att lukta på henne hela tiden och få blodpuddning istället.

Alltså kunde vi vara lösa tillsammans och roa oss med andra viktiga hundgöromål.

Här har jag gjort en liten avledande manöver.

Visade en intressant lukt och medan de luktade på den så försökte jag med förbjudet luktande.

Självklart upptäckt av människorna men eftersom jag omgående slutade serverades det mer blodpuddning.

Mina tjejers matte var mycket imponerad av mej som faktiskt kunde umgås med tik i värsta lukta gott perioden utan att bara försöka göra valpar.

Vadå, jag är ju en gentlehund!

Bilden är dålig men eftersom jag uppförde mej så bra så tilläts vi att vara flera meter från människorna.

Visst var det ett eldprov att vara tillsammans med en tik som lukade så gott men jag bevisade ju att jag kan sköta mej.

Eller i alla fall kan mutas med blodpudding.

På slutet av vår promenad så hörde jag att människorna bytte telefonnummer med varandra.

Mycket bra eftersom det innebär att jag kommer att få träffa mina brudar oftare,

Hörde nåt om gemensamma skogspromenader vid lämpliga tillfällen.

Då kanske matte kan lära sej att komma ihåg vad mina tjejer heter också.

För tro inte att den där senila människan lyckades göra det nu inte.

 
 
molle

molle

23 november 2008 18:24

du hälsa ifrån mej va??

http://bobmarleys.wordpress.com

 
LottaS

LottaS

23 november 2008 18:29

Du är en riktig snygging. Jag löper just nu. Vi kanske skulle träffas. Vilka snygga valpar vi skulle få! /Selma

http://metrobloggen.se/golden

 
sacco

sacco

23 november 2008 18:55

skicka hit henne bums, jag är säker på att jag grejar det trots storleken:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Kasper

Kasper

23 november 2008 18:56

Snyggt jobbat, Sigge! Att välja blodpudding framför doftande tik, menar jag... Krävde säkert sin man, hehehe...

http://www.belof.se

 
Timse

Timse

23 november 2008 19:29

Men...alla har visst snö...kan du inte skicka hit lite? Matte hälsar att hon är mäkta imponerad över hur duktigt du uppför dig med löptik brevid...hoppas du fick riktigt mycket blodpudding! Hon säger att hon bävar för när Ina ska löpa nästa gång, hon hotar med att skicka mig på semester då...illa...

http://timsevimse.blogg.se

 
lotta

lotta

23 november 2008 20:03

åå, så fina. Jag blir lite sentimental för vi har haft 3 olika leonberger varav en dessutom fick bar!! julia, elsie o tessie hette dom*saknar* fint att du får träffa så härliga tjejer och det verkar ju som ni får träffas igen :)fortsätt och söt dig bara...kan ju vara värt det så att det blir fortsatt umgänge;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 november 2008 23:16

Du var verkligen en duktig kille som kunde motstå väldoftande damer på er promenad. Men det lönade sig nog att vara gentleman, för du får ju träffa dem fler gånger. Och då när ingen ser på så….
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

23 november 2008 23:22

Jisses så mycket du haft för dig! Två tjejer på samma gång!
Ja, vem kan motstå charmören Siggeboy...?
Full fart som vanligt.
Vi får kolla mer i morgon.
Noseligos

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

frippe

24 november 2008 09:22

Heloooo!!!
Nu blev man avis igen Sigge, vad har du som inte jag har?? Nu kommer såklart matte hit och svarar: Han är så liten och söt!!!
Nu har det börjat snöa här med, så vi får se vart det slutar.
Matte säger att abstinensen börjar att ta vid regält nu för bloggandet.....
Så det blir nog inte så länge till!!
Kramizz på er....

 
Ingen bild

frippe

24 november 2008 15:52

Tja Sigge!!
Jag är tillbaka!!
Det kan vara bra med en synlig strejk för husse förstår inte detta!!
Men nu är jag tillbaka i bloggandet!!
Kikar in senare på din upp datering...
Kramizz på dig!!!!

 
camilla

camilla

24 november 2008 18:04

Men Sigge vilken gentle hund!!! *imponerad*

Fina tjejer oxå. Jag blir liksom Lotta nostalgisk då jag ser leonbergers.

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

24 november 2008 18:28

Vad du är duktig Sigge som kan vara med tikar i det stadiet! Tur att matte hade en massa blodpudding till dig ;)

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

25 november 2008 11:17

ja du är verkligen en gentlehund med två så snygga tjejer som luktar gottigt! fast blodpudding är ju gott det med...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards