Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Hänt i dag

Av Sigge Svamphund - 27 oktober 2008 17:51

Idag har jag varit en mycket upptagen hund.

Först fick jag åka till Eskilstuna.

Gick åt en hel del tid till att passa bilen medan matte utträttade en massa tråkiga mänskliga saker.

Men sen blev det bättre.

Jag fick åka till mina bästa vänner hennes föräldrar.

Mattes mamma skulle bjuda på lunch.

Självklart så deltog jag mycket aktivt i matlagningen.

Här står jag och väntar på att få provsmaka nästa ingrediens i korvgrytan.

Självklart var korven viktigast men en massa olika rotsaker slank också ner.

Ansåg att det var mitt viktiga jobb att kolla så allt var ätbart.

Blev mycket mätt och belåten av provsmakningen.

Måste skryta lite också.

Mattes mamma målar tavlor så när vi skulle åka så fick matte en med sej.

Visst är den fin?

Flugsvampar som jag och matte hittade i skogen tidigare i höst och fotograferade.

Sen målades denna tavla efter bilden.

Efter Eskilstuna så hade jag tur.

Matte stannade vid en av mina skogar.

Fattade inte varför jag inte fick gå in i skogen alldeles omgående utan var tvungen att vänta några minuter.

Det är alltid bråttom att komma ut i skogen.

Men det kom en bil till med ett par från vår hembygdsförening.

Definitivt mina nya bästa vänner.

Matte skulle visa dom den underliga byggnaden som finns i en bäck.

Det var den här de skulle titta på.

Det är ganska länge sen jag och matte hittade den ochh ingen vet vad den har använts till.

Just den här bilden är gammal så det rann inte lika mycket vatten idag.

Här står jag ovanpå den och försöker hjälpa till med nånting.

Människorna de tittade och fotograferade och tittade ännu mer och tittade på hela bäcken.

Jag passade självklart på att ta en massa simturer i sjön.

Trots att människorna tittade och funderade och pratade så är det fortfarande ingen som vet vad detta har varit.

Matte har fått i uppdrag att skriva om det i hembygdsföreningens årsbok.

Kankse att nån som kommer att läsa det vet.

Här jobbar jag.

Var ju tvungen att visa mina nya bästa vänner att jag kan leta svamp.

Fanns ganska mycket kantareller.

Grejade mycket i bäcken också eftersom människorna tittade en massa på den också.

Så hade jag sån tur att det var fika i skogen och jag blev bjuden på goda bullar.

När jag kom hem så var jag en ganska trött hund.


 
 
Ingen bild

malte o snoken

27 oktober 2008 18:38

å en sån duktig kökshjälpreda du är! hoppas det ramlade nåt gott ner på golvet! matte ville bara klargöra att Snoken gäspade på tröjbilden, matte skulle aldrig ge sina pojkar panik med en tröja för några bilders skull, men jag tror du redan vet det!

 
lotta

lotta

27 oktober 2008 18:55

förstår att du var tött efter dagen! Vilken fin tavla ni fick!! Passar ju dig jättebra :)

http://juniocola

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

27 oktober 2008 19:53

Mammor till mattar är ett trevligt släkte! De blir alltid så givmilda när man kommer och hälsar på. Alla hundar borde ha tillgång till såna!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Tanten

Tanten

27 oktober 2008 20:02

Låter som en bra hunddag Sigge. Här har Engla haft lite otur och skadat sig i bogen på höger fram. Jag ringde vetten som trodde att hon fått en smäll och att vi kunde avvakat besök till i morgon i alla fall. Nu stöder hon på foten igen i alla fall, så det är väl inte så farligt förhoppningsvis.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
molle

molle

27 oktober 2008 20:20

oj hon ser verkligen snäll ut.. vad gott med lite käk..

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Kasper

Kasper

27 oktober 2008 21:33

En sån skojig dag! Min roliga kommer inte förrän i morgon. Ska träffa Mollie och bli bjuden på lunch och sen ska jag hem och själv bjuda ett matte-barnbarn på middag! Blir skojigt, tror jag!

http://www.belof.se

 
 Tim

Tim

27 oktober 2008 22:14

vilken bra plats du hittade i köket som främste provsmakare! Bra att du fortsätter simma åt mig, kör ju fortfarande med basäng.... Matte hälsar att tavlan var jättefin.

http://timsevimse.blogg.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

27 oktober 2008 22:58

Vilken härlig dag du har haft!
Kul med snälla människor och korv. Jag har också träffat snällisar idag.
Den där fyrkantiga lådan som bäcken rann genom, vad var det? Ett badkar i skogen? Jag fattar ingenting.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Ingen bild

helena h

28 oktober 2008 10:14

Aktiv i matlagningen ! Ha ha vilken tur dom har dig Sigge som kan godkänna all mat först

 
Ingen bild

malte o snoki

28 oktober 2008 10:23

halloj siggingen! har du nån uppvärmd spagrop du ska studsa i idag? vore väl majsigt!?

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

28 oktober 2008 14:09

Vilken perfekt dag du haft!
Korvgryta hos mattes mamma!
Och en så jättefin present du fick med dig hem. Vad duktig hon är på att måla.
Dessutom hann du med en tur i skogen också.
En toppendag ju!
Matte tackar för tipset på blomman. Jättefin är den, men kanske inte så kul att ha hemma om den breder ut sig så mycket.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

28 oktober 2008 15:13

Vilken dag!!!
Provsmaking jobbar vi oxå med så ofta vi kan :) och får... Matte tyckte jag blivit för rund om magen för ett tag sedan och då blev det stopp ett tag...men nu har jag börjat jobba lite igen :)
Din matte glömde bromsa hos oss!!!!! Du måste påminna henne om det ju!!!! Det var såååå längesen vi sågs...
Har svarta valpen här denna vecka oxå men sen kanske vi kan ses i någon av skogarna...
Puss puss

http://belgarhuset.com

 
Sacco

Sacco

28 oktober 2008 19:21

Förstår att hon tillhör dina bästa vänner. Men jag förstår inte hur det kommer sig att alla bloggvänner verkar äta morötter och rotsaker - vi är ju köttätande. Var på café idag och de försökte servera mig rivna morötter - helt oacceptabelt.

Otroligt vacker tavla!!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Myrra

Myrra

30 oktober 2008 10:00

Jättefin svamptavla! Vilken konstig låda vid bäcken! Kanske det fanns fisk i bäcken förr i tiden och dom liksom hoppade i lådan... eller så??? Konstig är den i alla fall!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards