Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Bjudit människovalpen på mat

Av Sigge Svamphund - 27 september 2008 19:18

Började som vanligt dagen med att vara i skogen.

Gick inte alls som jag hade tänkt mej.

Fick inte gå och bada i min sjö för jägarna höll på och sköt en massa åt det hållet.

Matte som skulle fotografera fler svampar till min lilla svampskola lyckades glömma kameran hemma.

Jobbade i alla fall ganska mycket som svamphund.

Så nu kanske det blir tyst på tjatet om att jag misskötte mej och inte visade mina kunskaper i torsdags.

Var i skogen där alla mina åtta tjejer bor.

Trodde att jag skulle få gå och hälsa på dom som tröst för det uteblivna badet.

Nähä, inte det.

Matte påstod att det hade vi inte tid med eftersom människovalpen Oliver skulle komma hit och äta mat.

Hemma igen så övervakade jag matlagningen ordentligt.

Måste ju kolla att det går rätt till.

Så kom människovalpen och hans föräldrar.

Jag är väldigt mätt och belåten efter deras besök.

Oliver matade mej med massor med köttfärslimpa, hasselbackspotatis och murkelsås.

Han borde faktiskt komma hit och äta oftare.

Vi busade en del med mina leksaker. Sen kom Oliver på att han kunde hämta av mitt torrfoder och mata mej.

På bilden så håller han på med det.

Blev nästan en hel matskål som han bjöd mej på.

Han hämtade en eller två bitar i taget och gav mej.

Egentligen var jag mätt men jag får ju ställa upp för människovalpen.

Nästa gång vi träffas kan jag säkert lära honom nåt annat som jag kan ha nytta av.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

27 september 2008 21:01

Oliver vet ju precis hur han ska göra för att bli kompis.
Men vet du vad Sigge...? Vi har en likadan matta som du i stugan på Klädesholmen.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

27 september 2008 22:37

Verkligen schysst av dig Sigge, att ställa upp och truga i dig lite mat trots att du var mätt...Va gör man inte för att behaga människovalpar.;p

http://www.bentleypojken.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

27 september 2008 22:44

Hasselbackspotatis - ooohh, sa matte när hon läste! Godaste potatisen ju, tydligen. Fast det hade hon glömt. Bra med påminnelse - ska bli spännande att få smaka!
Söt liten valp, den där Oliver. :-)

http://www.belof.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

27 september 2008 23:33

Kan du skicka över den där Oliver! Låter ju helt gudomligt att ha en sådan foderautomat hos sig;)
Tjingtjong!

 
Tanten

Tanten

27 september 2008 23:55

Hasselbackspotatis, mums! Du får gärna komma valpträffen och äta bullar Sigge ;)Jag skulle behöva hjälp att spåra svamp här.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

28 september 2008 11:06

Ja du sigge, jag är allt lite avis på din Oliver som du fostrat så bra. Jag får fortfarande inte bada, busa, springa ute som jag vill så du får gärna fortsätta bada och plaska i spagropar åt mig ett tag till. Glada svansviftningar!

Förresten, matte hälsar att svampskolan är kanon för en nybörjare som henne, hon satt just och funderade på om det fanns några fler farliga soppar än djävulssoppen och vips har din matte skrivit om det :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

28 september 2008 13:31

Vad du är snäll med Oliver!
Det är allt bra det, så han lär sig hur han ska var med dig.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

28 september 2008 21:54

Men stackars dig att du inte fick hälsa på dina tjejer... Vad kan vara viktigare? Men du fick ju i alla fall masdsor av god mat och blev dessutom matad. Du blir snart bortskämd. Själv har jag en egen tortyrkammare nu för tiden.. BILEN! Usch jag både kräktes o bajsade ner mig idag. Tänk om du kunde vara här och trösta mig lite. Nospuss från en lite sjuk o mycket trött Lexie efter en hemsk åksjukedag.

http://lexie.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards