Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Bara skogen

Av Sigge Svamphund - 18 september 2008 18:13

Har som vanligt tillbringat en massa timmar i skogen idag.

Visade ju en av mina grannar runt i en del av en av alla mina skogar.

Var i Krokodilsjöskogen så jag passade självklart på att bada en del i den.

Försökte få min granne att begripa tjusningen med kottar och pinnar.

Men jag begriper inte varför hon lyssnade mer på matte än på mej.

Hörde hur matte pratade om att jag alltid ska testa nya människor ifall de kan vara intresserade av pinnar och kottar. En massa dumma saker om att det bara var att nonchalera mej.

Vadå, det finns säkert människor som delar mitt intresse och jag måste ju kolla.

Som hämnd så tog jag mer eller mindre ledigt från svamphundsjobbet och markerade bara svamp när korvsuget blev alltför stort.

Visade min bra bäck med allt skum också men fick aldrig gå till jätteskummet eftersom vi inte skulle till sjön igen.

Lyckades bara hitta lite skum som knappt dög till inpackning.

På bilden så ägnar jag mej åt att visa min granne vägen i skogen.

 
 
Ozzy

Ozzy

18 september 2008 19:12

Halloj.
Idag har jag också hittat saker.. Eller iaf EN..
Mattes kommentar till det hela var...
-Kunde du inte hittat ngt LIIIIIITE fjolligare???

Hmpffff. Jag gillade mitt fynd jag.

http://hissen.blogg.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

18 september 2008 20:40

Inte ska du jobba gratis, Sigge! Först korv, sedan- kanske om dom frågar hövligt - lite svampletning! Men vi är lite avis på alla dina fina skogspromenader! Du som går så mycket i skogen kan väl gå in på vår blogg och kolla dagens "utmaning" eller snarare "uppmaning"!

http://nysvansat.blogspot.com

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

18 september 2008 23:21

Jag tycker att du är väldigt bussig som ägnar dig så mycket åt guidning till grannen. Jag hoppas att hon tackade dig som sig bör, med en massa korvar och annat smaskens.
Själv har jag varit på valpkurs i kväll och är proppmätt av all korv och alla köttbullar som M. äntligen lärt sig att jag ska ha. (Förut gav hon mig bara torrfoder, men nu blir det kalas när vi tränar.) Mums-mums.

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

19 september 2008 07:41

Vad tyckte grannen om skogen då? visade du alla dina spagropar och badställen för henne eller fanns det inga sådana ställen där? Kramiz /Lexie/

http://www.lexie.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards