Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Kopplat av i skogen

Av Sigge Svamphund - 31 augusti 2008 16:42

Eftersom jag hade en så upptagen dag i går så har jag kopplat av i skogen idag.

Men innan jag glömmer det.

Jag har ny presentationsbild och bakgrund.

Den vackra bilden på mej tog Kaspers matte igår.

Åter till dagen.

Jag var i skogen med min älskade bäck och släpade runt på en hostande och snorande matte.

Försökte få henne att förstå spagropar och bads hälsofrämjande effekter.

Hade ingen större framgång.

Fast när jag visade henne kantareller på andra sidan en bäck då passade det minsann att plaska i vatten. Har en teori om att om hon lät bli tortyrkammaren och istället gjorde som jag med utebad och spagropar skulle hon hålla sej frisk.

Gjorde ett fynd långt inne i djupa skogen där ungefär bara jag, matte och vildsvinen vistas.

En urgammal dunk. Detta var en ny modell för mej eftersom den var gjord av plåt.

Hade väldigt skoj med den och har lagt den på ett säkert ställe tills nästa gång jag är där.

Här är jag ute och simmar i nåt som matte kallar "nästan sjö".

Det är alltså bara en sjö ibland när det har regnat mycket.

Förut har det bara varit en massa tråkigt gräs men nuvar det en mycket trevlig sjö. Väldigt simvänlig också.

Efter att ha styrkt mej med en massa badande så hittade jag min gamla slang igen.

Hade mycket skoj med den. När jag tog den i munnen och sprang fort så uppstod det ett jätteskoj ljud. Ägnade mej mycket åt att göra så.

Sen badade jag i min vanliga sjö också och letade upp ännu mera svamp.

Den här vägrade matte att plocka.

En stor snigel håller på att antingen äta upp svampen eller ordna sej en bostad. Halva sigeln befinner sej inne i svampen.

När jag skulle gå tillbaka till min bil så träffade jag en jägare.

Utsåg honom omgående till min nya bästa kompis.

Har ju träffat jägare förr som inte gillat mej och skällt på matte för att de trott att jag jagat när jag står och skäller i mina spagropar.

Den här han busade med mej och tyckte att jag var fin.

Så pratade han en massa med matte om jaktstugan. Mattes farfar föddes i det huset så de hade visst mycket att prata om.

Nu väntar en tråkig kväll.

Matte ska på nåt som heter seans tillsammans med flera av mina bästa vänner.

Jag får inte följa med utan ska passa huset och lyssna på tråkig radio.


 
 
Lexie

Lexie

31 augusti 2008 17:39

Men Sigge då, jag fullkomligt drunknar i dina vackra ögon... Oh, jag tror jag är kär... seans, det tycker min matte låter spännande. Hon har varit på väg flera gånger... Hon tror på sådana saker, men jag blir bara mörkrädd! Ha en trevlig tråkkväll. Nospussar från Colliebruden Lexie.

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

31 augusti 2008 17:40

Duktig fotograf hon är, Kaspers matte. Du är ursnygg på bilderna.
Vad mycket kul grejer du hittar i skogarna! Förstår att du trivs där.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
charlotte

charlotte

31 augusti 2008 18:48

Vilken vacker hund du är! Härlig dag i skogen. Inte hittade vi några spännande grejjer annat än svamp. Kan du fråga din matte om hon plockar citrongul slemmskivling? Hittade en hel massa idag, men jag har lite svårt för den svampen, föredrar nog lite fastare svampar. Den har säkert som amen i kyrkan bytt namn också så jag måste följa ditt råd och skaffa mig en ny svampbok. Även maken tyckte att du hade rätt i det. Nästa helg ska jag spana efter trattisar, bättre svamp som går att äta också.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Svea

Svea

31 augusti 2008 20:20

Vilken fin presentationsbild du har fått! Vet du vad? Nu har vi också försökt oss på svampplockning. Eller, matte har försökt, jag vill ju bara jaga rådjur. Fast matte vågar aldrig plocka något för hon vet inte vilka svampar som är giftiga eller inte. Kanske du har något tips?

http://hem.bredband.net/setterfnatt

 
Myrra

Myrra

31 augusti 2008 20:27

Åh, vilken jättefin bild på dig, Sigge! Jag har inte tränat svampletning på några dagar eftersom jag haft besök. Ska ta nya tag snart.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Berit Elisabet med Kasper

Berit Elisabet med Kasper

31 augusti 2008 20:28

Kaspers matte: Så roligt, kära Sigge, att din matte använda sig av "huvudbilden". Tycker själv att den gör dig rättvisa - för du är ju en så väldigt fin hund på alla sätt!
Kasper: Hoppas din matte snorat färdigt nu! Kul grejer du hittade i skogen. Själv fick jag nöja mig med ett kvällsdopp - utan bild! Satte in HELT andra bilder på min blogg, för att kompensera mattes sida... Huvaligen! Det finns fler monster än kor och hästar!

http://www.belof.se

 
Sacco

Sacco

31 augusti 2008 21:35

Du får hälsa matte att hon ska krya på sig!

Vilket härligt köttbulleparty du fick med Kasper och vilken fin presentationsbild hans matte tog på dig. Matte gillar bilden på dig och Sigge som Kasper har på sin sida, den sista bilden... Ni är bra stiliga tillsammans!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

31 augusti 2008 23:05

Du kan ju få vem som helst att smälta med dessa ögon! Du är vacker och en underbart härlig hund....speciellt när man vet din "story"... Många pussar på din nos!

http://www.ackebus.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

1 september 2008 10:53

Hej sigge.
Har läst ifatt lite nu. Har ju varit på
springäventyr i kungliga huvudstaden.
Va avis jag blir att du fått träffa kasper.
Han är ju så söt han också.
Du har haft fullt upp ser jag.
Själv är jag lite avslagen efter gårdagen
men ska iväg på KI boxning ikväll iaf.
Sen blir det att tokvila kroppen efter det.
Känner att jag vill testa det andra *provapå* passet på KI boxningen så jag får släpa mig dit ikväll o sen avgöra om jag ska fortsätta.
Ha så kul på dina skogsrundor så länge.
Jag får ta det lugnt ett par dagar här nu efter ikväll
Kram

http://hissen.blogg.se

 
Tanten

Tanten

1 september 2008 10:56

Förståndig jägare som gillar dig Sigge! Hur man nu skulle kunna göra något annat...?!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

sacco

1 september 2008 17:50

hm, glömde en sak. Hästar och kossor är vegeterianer äter inte hundar!! Du kan vara helt lugn. Visst de har stora tänder men Sigge finns inte att utläsa på menyn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards