Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Korvparty med Kasper

Av Sigge Svamphund - 30 augusti 2008 18:43

Upptagen dag igen.

Var tvungen att gå upp extra tidigt eftersom jag skulle åka till det där Skottvång igen.

Började med att träffa flera av mina bästa kompisar.

Så gick jag en liten runda i skogen och nosade upp lite svampar.

Men det är ju inte allt som går bra.

Titta här vad jag fick till granne!

Ett otäckt hundätande monster till häst. Jag försökte skälla ut den men inte hjälpte det inte. Matte sa att jag inte alls fick skälla på hästen och att den var snäll.

Hm, jag hörde minsann hur den frustade och lät underligt säkert på jakt efter mej till lunch eller så.

Vet att hästar och kossor har hundar på menyn.

Så kom han då  min bloggpolare Kasper.

Här hälsar vi på varandra för första gången.

Var ju tvungen att nosa ordentligt innan vi kunde börja vårt party.

Här är det på gång.

Kaspers matte håller på att dela ut smaskiga korvar till oss.

De var alldeles utsökt goda.

Men vem nöjer sej med bara korv?

Är det party så är det.

Alltså käkade vi en massa köttbullar också.

Fast vi höll på att bli lite osams om en liten köttbullebit som ingen av oss nådde.

Slutade med att matte delade på den och gav oss varsin bit av den.

Som avslutning på vårt frossande så åt vi varsin grisknorr.

Här håller jag på och äter upp min.

Borde vara såna här partyn flera gånger i veckan tycker jag.

Mätt och belåten så följde jag med Kasper och hans matte till skogen ett tag. Min matte var upptagen med annat.

Jag har inga bilder från skogen just nu men kan kanske visa imorgon eller så.

Kommer kanske nån hos Kasper också.

Honom hittar ni i min länklista.

När vi kom tillbaka så var vi törstiga så jag hade inte nån större lust att dela med mej av vattnet till Kasper.

Fick skäll av matte, man ska bjuda på vatten har jag lärt mej.

I alla fall så var det väldigt skoj att träffa Kasper och ha party med honom.

När jag skulle åka hem från Skottvång så hade matte den goda smaken att stanna vid en sjö så jag kunde ta mina dagliga simturer.

Nu är jag trött efter en intensiv dag.

Tror att jag ska koppla av imorgon med att jobba som svamphund.

 
 
Kasper med matte

Kasper med matte

30 augusti 2008 19:45

Men hej Sigge! Du fick upp dina bilder från idag lite fortare än jag! Men mattes var så stora att hon måste greja lite med dom först.
Bra mattar vi har, egentligen. Jag fick OCKSÅ bada på hemvägen! I två sjöar till och med. Trots att matte var hungrig. Föreslog att hon skulle öppna den där burken med älgörtgelé, men det gjorde hon inte. Hon åt inte upp mina köttbullar heller, som tur var.
Ska förresten hälsa från matte och säga att hon tycker att du är JÄTTEFIN! Och att det var JÄTTEROLIGT att gå ut och gå med oss i skogen!

http://www.belof.se

 
Myrra

Myrra

30 augusti 2008 20:27

Oj, vad roligt ni verkar ha på det där partyt! Och köttbullar som är så gott - och korv! Själv har jag haft storfrämmande i dag - gäst att underhålla. Fick ner honom (gästen alltså)i bäcken efter lite övertalning och själv badade jag 2 gånger i dag.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Latte

Latte

30 augusti 2008 21:45

Vilken händelserik dag du har varit med om, Sigge!

Nospussar!

//Latte

http://latte

 
Ingen bild

Primo och Acke

30 augusti 2008 22:19

Men oj vilket party du varit på!! Vi blir allt lite avundsjuka....

Jo du dom där människorna är allt bra krassliga ibland, vi får heller aldrig såndär snuva och halsont och larv! Matte bara går och fryser och nyser och klagar på en det ena en det andra....suck!
Må gott grabben!

 
 Tim

Tim

30 augusti 2008 23:17

Fuuuuusk!!!! Jag vill oxå ha korv och köttbulleparty....låter som ni fick en ypperlig dag iallafall.

http://timsevimse.blogg.se

 
Marianne

Marianne

31 augusti 2008 00:11

Korv och köttbulleparty låter som en mycket lyckad dag. Men du Sigge,,,, hästar och kor är inga monster, de är mat på fyra ben. Man kan göra både korv och köttbullar av dem. Så tänk på att de är goda och att det är du som äter upp dem. Inte tvärtom..

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

31 augusti 2008 17:33

Vilken bra dag ni fick... du och Kasper!
Så mycket korv och köttbullar har vi nog aldrig fått! Hon hade ju en hel påse med sig Kaspers matte.
Matte hälsar att du är väldigt fin på den nya bakgrunden.
Puss på Siggenosen

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards