Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 29 augusti 2008 18:00

Jag har ju egentligen vetat hela mitt hundliv att människor är ganska korkade. Men hoppet är ju det sista som överger hunden.

Idag så ägnade jag en massa tid åt att visa min bästa kompis mattes mamma runt i skogen med Krokodilsjön.

Jag har ju massaor med bra att ha saker där.

Att matte inte är intresserad det har jag insett och det går ju inte att få henne att fatta att det är skoj prylar. Alltså är hon korkad.

Idag så tänkte jag att hennes mamma nog skulle begripa lite bättre.

Som här t ex.

Jag hittad min gamla bit av en snöpinne.

Den är faktiskt jätteskojig.

Sprang före och placerade den snyggt på en stubbe med förhoppningen om att den skulle bli kastad.

Nädå, de där människorna bara gick förbi mej utan att ta någon som helst notis om min pinne.

Visade förövrigt massor med andra snygga pinnar också men hade ingen framgång med dom heller.

Försökte med min konstiga moj också.

Nä, inget intresse för den heller.

Människorna bara tittade efter svamp.

Man behöver faktiskt inte ens leta efter svampen nu eftersom den växer överallt. Jag jobbade nästan ingenting som svamphund idag.

La min energi på alla intressanta saker istället.

Bilden är suddig, men jag har ett nytt fynd i munnen.

En gammal dyngsur arbetshandske,

Jättebra sak som jag tyckte att man kunde ha mycket skoj med.

Tyckte fortfarande inte människorna.

Men jag fick i alla fall egna mackor idag också när de skulle ha fikpaus.

I morgon så ska jag åkta till det där Skottvång igen.

Vet ju att jag ska träffa Kasper (finns bland länkarna) och förhoppningsvis många bästa vänner och snygga tikar.

Alltså fixade jag till en mycket fin inpackning med hjälp av skum i en bäck.

Visst är jag fin?????

Efter att ha gjort denna så bättrade jag på med att greja i ett par riktigt leriga spagropar.

På väg till bilen så badade jag en massa i Krokodilsjön så nu tycker jag att min päls är i riktigt bra form inför morgondagen.

Har hört talas om nåt korv och köttbullsparty tillsammans med Kasper.

Rapport kommer imorgon kväll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards