Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 23 augusti 2008 18:08

Har ägnat min dagliga skogsrunda åt en massa viktiga hundgöromål.

Finns hur mycket som helst att ordna med i skogen just nu.

Som här till exempel.

Jag hittade en bit av en sån där orange snöpinne.

Den hade jag väldigt mycket skoj med.

Tyckte att matte skulle vara med och roa mej med den.

Gissa vad hon gjorde!

Just det, medan jag låg och hade tråkigt så plockade hon mängder med sån där föränderlig tofsskivling från en gammal stubbe.

Ångrade nästan att jag hade visat den för henne.

Fast sen så busade hon faktiskt med mej och min pinne.

Här har jag hittat en Karl Johan i vad jag ansåg vara lämplig storlek.

Men matte har blivit så kräsen att hon inte alls vile ha den. En massa dumt tjafs om att den var för stor och att egentligen har hon slutat plocka sån svamp.

Men människor vet tydligen inte vad de håller på med för sen passade det minsann att plocka en massa av mycket mindre storlek. Fast jag fick i alla fall köttbulle för den på bilden.

Jag har ju en dejt på gång med en ny tjej så jag var ju tvungen att ägna mej åt pälsvård.

Här har jag hittat sånt där ypperligt spaskum igen.

Det är det där löddret på vattnet som blir till skum på nåt underligt sätt.

Här är jag i full gång med min inpackning.

Fick till det väldigt bra om jag får säja det själv.

Sen hittade jag en extra lerig spagrop som jag grejade mycket med.

Jag var synnerligen nöjd med min päls och min doft.

Matte var allt annat än nöjd och påstod att jag såg ut som nåt som levt i skogen i flera månader och dessutom stank alldeles fruktansvärt.

Hörde hot om tortyrkammaren och schampoo.

Men hade sån tur att jag hittade ett dike som det gick att simma i.

Alltså slapp jag tortyrkammaren. Tänker inte alls dejta ny brud framöver och stinka schampoo.

Fast matte ansåg att jag behövde bada mer så på eftermiddan gick jag till min närmaste sjö och badade en massa mera.

I morgon ska jag visst på kalas har jag hört.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards