Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 22 augusti 2008 21:17

Blev en sen uppdatering idag eftersom det inte gått att komma åt sidan på hela kvällen.

Dessutom blir den kort för jag är trött och matte är trött och katterna och dammråttorna också.

I alla fall så har jag hjälpt till att plocka lingon idag.

Eller hjälpt till är en överdrift påstår matte.

Vadå jag försökte faktiskt plocka lingon, är det mitt fel att jag lyckades slita upp hela plantor varje gång?

Men har fattat beslutet att jag ska hålla mej till svampen.

Här står jag på ett berg och funderar över hundlivets väsentligheter.

Till exempel var för Mattias är så korkad att han inte har insett hur otroligt skoj det är med pinnar?

Varför jag åt upp mina mackor så snabbt medan både matte och Mattias har kvar av sina?

Hur många fler utmärkta spagropar jag ska lyckas hitta och andra svårlösta problem av olika slag.

Mycket viktiga frågor i mitt eländiga hundliv.

Hittade såna här svampar för första gången i år.

De heter rödgul trumpetsvamp.

Mycket bra för det innebär många besök i den skogen framöver.

Självklart så hittade jag massor med andra sorter också.

Blev som vanligt myclet köttbuller.

Här håller mattes äldsta valp Mattias på och plockar såna där lingon.

Var dåligt med såna så jag fick gå en jättelång runda.

Badade i två av mina sjöar och ägnade mej åt en massa andra trevliga hundgöromål.

Men nu ska jag krypa in under mattes säng för natten.

Besöker er andra imorgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards