Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 15 augusti 2008 18:15

Börjar med att visa bild på vad jag hittade när jag var ute och kvällskissade igår.

En svamphund är alltid i tjänst.

Detta är en hel massa kungschampinjoner och massor med små smörsoppar.

Alla dessa hittade jag på sista rundan.

Gissa om matte sa saker.

Hon var trött men blev tvungen att ta reda på alla svampar.

Idag har jag grejat en del i skogen.

Paradiset för en skrotälskande hund som jag.

Hittade en mycket intressant skrothög. Efter att ha gått igenom den ordentligt så valde jag en gammal plastflaska.

Hade väldigt skoj med den ett tag. Fast den försvann nästan spårlöst sen. Tyckte att jag såg en skymt av den i mattes svampkorg så jag tror att den finns här hemma nu.

Passerade jägarnas tillhåll jaktstugan.

Där har jag en alldeles lagom stor vattenskål.

Måste säja att det är service att hålla mej med en sån. Kan både plaska och dricka vatten.

Detta irriterade mej mycket.

Ska inte alls ligga ett bord på högkant så här.

Kämpade mycket med att försöka få ordning på det.

Efter en massa slit så blev det i alla fall liggande upp och ner.

Hittade en pryl som jag ville ta hem.

Fick självklart inte göra det eftersom matte påstod att det till hör ett bord och skulle vara kvar där.

Hade passat ypperligt i mina samlingar.

Eftersom jag passerade en av mina sjöar så passade jag på att bada en massa. Tog igen alla simturer som inte blev av igår.

Frö att inet tala om alla de där trevliga spagroparna.

Jag får ju en massa nya krafter av att ägna mej åt sånt.

Den oövervinnerliga svamphunden.

Det här trädet tyckte jag var alldeles utmärkt att träna med.

Lyckades faktiskt släpa iväg det en bit.

Bad och spagropar befrämjar styrka!

Självklart jobbade jag också som svamphund.

Idag hittade jag massor med Karl Johan vilket belönades med en massa korv.

Imorgon är en ny dag, undrar vad den för med sej för skoj?

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards