Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 13 augusti 2008 18:26

Den här dagen har jag ägnat åt att visa min polare Oliie och hans matte en lång bra väg i skogarna här.

Självklart så visade jag inte bara vägen utan en massa andra intressanta saker också.

Den här sjön heter Fyrsjön och det var den som vi gick runt.

Självklart så badae vi en massa men det blev inga bra badbilder. Ja så var det nåt om att matte anser att såna är lika tjatiga som spagropsbilder.

En sån där mer eller mindre förbjuden bild på en spagrop. Fast den här får jag faktiskt visa eftersom jag är sysselsatt med att visa Ollie hur man bäst gör bra lerinpackningar.

Matte envisades med att jag skulle visa mina kunskaper som svamphund. Men jag hade inte riktigt tid med den idag.

Så den mesta svampen fick matte leta reda på alldeles själv.

Jag hade ju andra viktiga saker för mej.

Här sitter jag och väntar på att få mina mackor. Det var alltså en sån där bra skogsrunda med egna mackor till mej.

Jobbade hårt i skogen så jag behövde dom verkligen.

Så här ser min polare Ollie ut.

Han är en foxterrier.

Vi har ett gemensamt intresse och det är pinnar.

Ollie är ganska duktig på att släpa på stora såna. Matte försökte ta kort på det men de blev visst inte bra.

I alla fall så hade vi en mycket trevlig dag i skogen. Nästa gång ska an få följa med till min etapp på Sörmlandsleden. Tror att jag ska ge honom lite lektioner i hur man bäst sköter bäcken då.

Har hört ett rykte om att jag ska få åka på dejt imorgon.

Hoppas jag.

Tyvärr försvann ju gårdagens vackra utsmyckning snabbt, men jag får väl fixa en ny.

Nu säjer matte att jag måste sluta blogga för det börjar åska här igen.

Bäst att lyda.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards