Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 11 augusti 2008 18:33

Jaha, undrar vad jag ska berätta om idag då?

Har varit i skogen i massor med timmar idag.

Skulle kunna berätta hur mycket som helst om alla nya fina spagropar, nya sjöar och bäcker som jag hittade.

Men matte säjer ju att jag inte får.

Eller ska jag berätta om huggormen som bet matte idag?

I alla fall så fick jag åka till en av mina bra stora skogar.

Extra bra eftersom jag har flera sjöar där.

Hela skogen är alldeles full med vatten så gissa om jag hade mycket att göra.

Här sitter jag i skogen och filosoferar över alla bad jag ska ta i den lilla sjön som skymtar bland träden.

Om sen matte kunde snabba på lite så jag kom dit nångång.

Jo, jag kom till sjön och fick ta massor med trevliga simturer.

Inte nog med att skogen är full med vatten det är massor med mer vatten i mina sjöar också.

Fikadags.

Tänk om hon kunde fatta att jag är hungrig av allt vattenjobb och svampletande.

Typ lägga undan kameran och ge mej mina mackor istället!

Jo jag fick alla tre mackorna som var mina och kunde fortsätta med alla viktiga hundjobb.

Hittade en del svamp men inte alls speciellt mycket.

Matte säjer att det måste torka upp i skogen innan dom kan växa ordentligt.

Funderar allvarligt på att samla på rör också.

Hittade en ny variant idag. Jobbade mycket med det men som vanligt satt det alldeles för hårt fast för att jag skulle kunna få det med mej.

Nån hund som har nåt bra tips om hur jag ska gå tillväga för att få loss det?

Struntar i vad matte säjer om spagropsbilder. Såg att Sacco tycket att det var klart fint vatten i alla nya gropar.

Jo visst, men där kan jag ju inte göra lerinpackningar.

Det här är vad jag kallar ordentlig spagrop, med bra lerigt vatten!

Skönt att hitta en sån eftersom det inte går att få till bra pälsinpackningar i de andra.

Men kanske ska berätta om matte och ormen.............

Så här var det.

När vi var på väg tillbaka till bilen så tittade matte på ungefär allt utom var hon satte fötterna.

Hon råkade sätta foten på en sån där orm som heter Huggorm.

Den där Huggorm var tydligen på dåligt humör för han gillade inte det utan högg matte.

Jag såg inte vad som hände utan hörde bara att matte skrek nåt.

Men hon hade tur för Huggorm träffade stöveln och inte skinnet.

Hade hon blivit biten nån annanstans hade det blivit besvärligt för vi hade ett par kilometer kvar till bilen.

Först var matte mest glad över att det inte var min tass som kom ivägen för Huggorm. Sen blev hon lite skakis och gick och muttrade om ormar överallt.

Fast det var ju bara pinnar o sånt och inte alls några ormar.

Men hon säjer att fortfarande kan hon känna hur det slingrar under foten.

Såna som heter Huggorm är tydligen lömska typer som biter först och frågar sen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards