Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 10 augusti 2008 18:08

Det här är löjligt alla skogar är alldeles överfulla med en massa trevliga spagropar.

Gissa vad som händer?

Matte förbjuder mej att bara blogga om dom.

Vadå, tänk att det var alldeles nyss som det inte fanns några och nu är alla skogar ett paradis för alla vattenintresserade hundar. Så ska jag inte få blogga om dom.

Orättvisa värld!

Hörde nåt om att det skulle bli tjatigt.

Ja,ja för väl berätta om del annat jag gjorde idag då.

Var på min etapp av Sörmlandsleden.

Ett träd hade haft den dåliga smaken att trilla rakt över stigen. Jag jobbade hårt med att försöka ta bort det.

Lyckades inte så matte säjer att vi ska ta med sågen nästa gång.

Hittade en alldeles ny sjö.

Väldigt liten men mycket simvänlig.

Den borde ju självklart uppkallas efter mej och märkas ut på alla Sörmlandsledens kartor och föräras en skylt.

Svamphunden Sigges sjö tycker jag är ett mycket passande namn.

Det här ska föreställa stigen som vandrare ska gå på.

Jag kunde nästan simma här och matte tror att det behövs båt.

Det har kommit mycket regn i mina skogar nu när det är så här blött.

Hittade ett skojigt rör.

Grejade mycket med det men lyckades aldrig dra det med mej. Satt alldeles för hårt fast. Tycker att det skulle passa utmärkt i min trofésamling.

Gick förbi huset med mina vattenkannor.

Förra gången fick jag ju inte gå dit eftersom det var folk där.

Idag var det tomt så jag drog.

Men stor besvikelse.

Hittade inte nån av mina vattenkannor.

Matte säjer att troligen så har de som bor där tröttnat på att alltid hitta sina vattenkannor på konstiga ställen så de har tagit in dom.

Vadå, jag ska ju bara låna dom väldigt länge? Finns väl ingen anledning att ta bort dom bara för att matte ställer dom på konstiga ställen?

Jobbade en del också.

Här sitter jag med dagens skörd.

En del kantareller, några Karl Johan och en champinjon blev det.

Har hört att imorgon så ska det visst bli en sån där bra lång tur i skogen.

Innebär ju mackor till mej och förhoppningsvis händer det en massa skoj saker i skogen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards