Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2008 21:27

Har inte gjort så mycket idag. Regnat och regnat så jag har försökt

undvika att gå ut.

Men som vanligt utsläpad i alla fall.

När det inte regnade ett tag på eftermiddan så var jag i skogen och inspekterade en massa trevliga spagropar.

Finns massor med såna nu, mycket trevligt.

Men så fick matte ett telefonsamtal.

Familjen som räddade livet på mej och min bror var bara några mil bort och ville komma och hälsa på mej.

För er som inte hängt med i bloggen så länge kommer en mycket kort sammanfattning här.

Jag och alla mina syskon plus ytterligare en kull valpar föddes hos en kvinna som missbrukade.

När vi var fyra veckor så hade flera dött av valpsjuka och oss andra försökte hon sälja mycket billigt för att få pengar till sitt missbruk.

Bara jag och en bror överlevde. När jag var två år så kunde mina räddare av olika anledningar inte ha mej kvar. Jag hamnade hos en familj där jag inte hade det bra, men efter bara några månader så orkade de inte med mej. Det var då matte hittade annonsen om mej på Blocket och resten vet ni ju.

Men åter till kvällen.

Min gamla familj kom och blev jätteglada över att få träffa mej igen.

Dessutom hade de med min gamla favoritleksak som blev bortglömd när jag flyttade från dom.

Här sitter jag tillsammans med mina räddare, min första familj.

Var ju tvungen att vara extra social när de åkt så långt för att träffa mej.

Fast jag hörde hur de talade om för matte att de läser här varje dag så de håller reda på mitt hundliv.

Numer har de två såna här tibetanska spaniel tjejer.

Efter att jag bjudut dom och mej på fika så var jag ute och träffade dom.

Alltid trevligt med nya tikbekanta.

Jag passade självklart på att busa med lämpliga pinnar. På stora gräsplanen finns ju tyvärr inga lämpliga träd att träna med annars så hade jag visat hur bra jag är på det också.

Min gamla familj berättade i alla fall ännu mera för matte om min första tid i livet.

Dessutom har de lovat att de ska komma och hälsa på mej igen och ha sina människovalpar med sej.

I morgon eller så ska ni få se bild på min gamla älsklingsleksak.

Matte glömde att ta kort på den nu. 

Nu är jag ganska trött och ska nog sova min skönhetssömn.

Av Sigge Svamphund - 8 augusti 2008 17:45

Det blir nog sent innan en uppdatering om min dag kommer.

Matte fick precis ett telefonsamtal.

Familjen som en gång räddade mej är på väg hit för att hälsa på mej.

Rapport kommer senare i kväll.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards