Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 6 augusti 2008 18:07

Har haft en mycket hård hunddag. Igår sa ju matte att jag skulle få göra nånting skoj idag.

Såg hur hon grejade med ryggsäck och såna där trevliga saker på morgonen.

Sånt är alltid trevligt eftersom jag vet att då är det dags för skogen.

När jag åkt bil en stund så stannade matte och sa att vi skulle vänta på mina bästa kompisar mattes valp Marcus, Cissi och människovalpen Oliver.

Så blev det ännu bättre för vi åkte till en av alla mina bra skogar.

Jag har flera sjöar där men eftersom människovalpen inte kan gå så långt utan åker en massa i sin vagn så skulle vi bara till en av sjöarna.

Här har jag lektion med Oliver i hur man bäst använder spagropar.

Tänkte att det skulle vara bra för honom att lära sej.

Titta!

Han är riktigt läraktig den lille människovalpen!

Dessutom så provade han ganska många bra spagropar.

Tror att jag skulle ha kunnat lära honom ännu mer om inte de andra människorna lagt sej i.

Självklart så fortsatte jag med mina pinnkastningslektioner.

Har framgång även med dom. Oliver blir duktigare och duktigare på att kasta pinnarna åt mej.

Funderar på om jag kanske ska bli lärare för små människovalpar.

Känns som om jag har talang för det.

Förra året så var Oliver så här liten när han var med vid den sjön.

Det här är hans första kontakt med en kantarell.

Tänkte träna upp honom i att leta svamp.

En kantarell hittade jag (läs matte, jag var upptagen) så den fick Oliver som övningsobjekt.

Tänkte att om han får en svamp varje gång så kan han nog lära sej att hitta såna han också.

Så skulle det grillas korv.

Men det var väldigt svårt att få nån fart på elden.

Här försöker jag hjälpa min bästa kompis Marcus som sitter och blåser och blåser.

Efter många försök så tog det sej till slut så det blev grillad korv.

Mycket gott.

Var hungrig efter alla kurser med Oliver och allt simmande i sjön.

I den skogen så hittade vi bara några svampar.

När vi åkte hem så stannade matte vid det där superhemliga stället. Där fanns det några liter. Fast jag fuskade idag.

Letade reda på en del svamp, sen låg jag och vilade medan matte fick leta själv.

Det tar på mina hundkrafter att träna människovalp och greja med en massa annat. Nu ska jag bara slappa resten av kvällen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards