Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 5 augusti 2008 17:40

Här har det regnat och regnat och regnat ännu mera.

När jag mot min vilja släpades ut igår kväll så både det regnade och stormade.

Hade inget som helst behov av nån kvällsrunda men det begriper ju inte min tröga matte.

I morse så regnade det fortfarande och hade kommit över 50 mm regn.

Tänkte inte alls gå ut. Försökte låtsas sova men blev i alla fall utsläpad.

Måste bli ett stopp på detta att tvingas ut i äckligt regn.

Nästa gång jag märkte att nåt var på gång så tänkte jag inte röra mej en millimeter.

Fast så hörde jag de där trevliga orden GRISÖRONAFFÄREN.

Dit kan jag åka hur mycket det än regnar.

Hittade massor med saker att handla men fick som vanligt inte köpa allt jag ville ha.

Provsmakade en massa gott godis och köpte några grisknorrar.

Så fick jag faktiskt en ny leksak också.

När det slutade rgna ett tag så gick jag till skogen.

Tog med mej min nya leksak Igelkott.

Hade mycket skoj med den där. Här sitter jag med den i skogen.

Men det blev ännu bättre.

Min tjej Alice var också i skogen.

Busade mycket med henne. Hon är bra för hon gillar att plaska i spagropar och såna finns det massor av nu. Fast när Alice kom så tog matte min igelkott. Nåt om att vi inte skulle bli osams om den.

Ja,ja vi grejade med pinnar och spagropar istället.

Eftersom jag var ganska upptagen så missade jag att det växte kantareller i skogen.

Vet ni vad matte gjorde?

Ropade på Alice och började berömma henne när hon nosade på svampen. Dessutom fick hon godis.

Hm, det är jag som är svamphund!

Tänk om Alice också lär sej då får jag ju en konkurrent i vissa skogar.

Eller så ska jag leta ihop med henne och då lär vi bli oslagbara.

Imorgon väntar en sån där överraskning igen säjer matte. Jag ska få göra nåt skoj.

Undrar vad det är?

Kanske kolla min bäck som borde vara överfull med vatten nu.

Rapport om vad det var kommer imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards