Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 4 augusti 2008 17:54

Idag så kom jag äntligen till min älskade bäck i skogen bakom Sagostigen.

Eftersom det har regnat massor så trodde jag att jag skulle ha massor med jobb med att sköta den och allt vatten nu.

Började inget vidare.

Det här är min normalt superbra spagrop där.

Inte en droppe vatten!

Blev mycket besviken.

Allt vatten som jag hittade i bäcken.

Dög möjligen som spagrop. Fast ok förra gången jag kollade den så var den alldeles torr så detta var väl bättre än inget.

Passade på att göra lite annan nytta i den.

Hittade diverse små träd som absolut inte ska ligga där.

Släpade undan alla så nu är det rent och snyggt i bäcken tills vattnet förhoppningsvis kommer tillbaka.

Kände mej i alla fall lite nyttig.

Hittade lite svampar också.

Det här är en svamp som jag aldrig sett tidigare.

Tyckte att den var väldigt spännade och luktade mycket intressant.

Min nos skymtar till vänster på bilden.

Samtidigt som matte tog bilden så tänkte jag rulla mej på svampen.

Var glada att ni inte hörde mattes vrål samtidigt som hon slet bort mej.

Svampen heter Stinksvamp och luktar typ ruttna kadaver på långt håll.

Fick höra att hade jag rullat mej i den så skulle jag inte fått åka med hem i bilen och hade jag kommit hem så skulle jag fått en extra vidrig omgång i tortyrkammaren med extra mycket schampoo som luktar extra mycket och andra hemskheter. Tänk att människor inte har vett att uppskatta såna där extra intressanta dofter.

Tog ut min frustration på en gammal stubbe.

Numer finns det ingen stubbe, bara en hög med snyggt flis.

Fast det var inte helt misslyckat i skogen.

Hittade några bra spagropar och badade ganska mycket i sjön också.

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket.

Nu vräker regnet ner och det blåser massor.

Om det är sånt här väder när jag ska gå ut sista kvällsrundan så borde jag få slippa den.

Men natar att jag blir tvingad att gå ut.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards