Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Sigge Svamphund - 3 augusti 2008 18:39

Har haft en ganska vanlig hunddag.

Fick åka till en av alla mina bra skogar på förmiddan.

Eftersom det var skogen med huset där mina vattenkannor finns så hade jag långt gånga planer på att kanske äntligen få med emj en vattenkanna hem.

Men inte det inte.

Det var folk vid huset så jag fick inte ens gå dit för matte.

Mycket dumt, jag hade säkert kunnat charma till mej en av deras vattenkannor om jag fått fria tassar.

Tröstade mej med denna alldeles utmärkta spagrop istället.

Fick till ordentliga fina lerinpackningar i den.

Bra att äckliga regnet fyller på dom åt mej.

Hittade några till men de var ganska små så detta är dagens bästa.

Eftersom jag blev blåst på vattenkannorna så försökte jag få ta hem en gammal älgskalle.

Men matte påstår att gamla älgskallar inte alls ska tas hem.

Hon vill inte ha såna inredningsdetaljer påstår hon.

Varför kan människor aldrig uppskatta det som är bra och viktigt för oss hundar?

Bilden är mörk för batteriet i kameran höll på att lägga av.

Men självklart jobbade jag som svamphund.

Alla de här och lite fler hade överlevt torkan.

Idag hade matte faktiskt köttbullar med sej åt mej. Frånsett dessa så var det dåligt med vsmapar i skogen.

Så träffade jag en vandrare som jag omgående utsåg till min senaste bästa vän. Han går tydligen ofta på min etapp.

Informerade självklart om alla viktiga saker på den typ pinnar, träd, spagropar och annat sånt. Inte för att han hade nån hund men han kanske kan berätta för andra hundar om hur hårt jag jobbar. Fast det verkade som han var mer intresserad av mattes jobb.

Hundlivet är inte lätt.

När jag skulle åka hem så hörde jag de hemska orden tortyrkammaren.

Men matte skulle åka nånstans så hon hade inte tid.

Jag fick minsann vara hemma och passa huset.

Lyssna på radion och åskan, hur kul är det?

Ja,ja hon kom hem och jag fick gå och bada bara för att bli av med mina lerinpackningar.

När jag var och badade så började det åska igen.

Nu har det slutat men regnet öser ner så jag ska slappa i fåtöljen och drömma om alla påfyllda spagropar och svampen som säkert växer i skogen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards