Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Spökjakten

Av Sigge Svamphund - 30 juli 2008 08:57

Här kommer det en rapport från grådagens spökjakt.

Jag deltog inte speciellt aktivt själv.

Hade fullt upp med att busa med de två människovalparna som Mattias tjej har. Fast matte gnällde ju självklart om att det var för varmt för att hålla på och busa i flera timmar.

Inte alls, jag vet som vanligt bäst!

Det här är Maria hon som är sånt där medium. I min värld ingår hon numera i den stora skaran av mina bästa vänner.

Här står hon i lagårn där mycket konstiga saker händer hela tiden.

För länge sedan var det nån man som avslutade sitt liv där.

Maria och Mattias äldsta valp Mattias håller på och pratar om nånting.

Här är de ute i skogen.

Läskig skog där varken djur eller människor vill vara.

Någon har dött här genom en olycka och för ännu längre sedan har det kanske offrats människor här.

En gammal jordkällare kollas också.

Jag var faktiskt med här och visade lite hundligt intresse för människornas aktiviter. Den tredje på bilden är Sanne som också är min bästa kompis.

Men detta var min huvudsakliga sysselsättning. Busa med människovalparna.

Hårt arbete att hålla igång dom.

Men den där spökjakten visade i alla fall att det finns många som rör sej där.

Både inne i husen och ute.

Mycket har hänt där med människor, brand och en massa annat.

Människorna ska försöka ta reda på hur det var med mannen i lagårn som gör så mycket och varför skogen är så obehaglig på ett ställe.

Nu ska jag ta itu med min hunddag så jag kanske har nåt att rapportera till kvällen.


 
 
Ingen bild

molle

30 juli 2008 10:38

förstår dej mycket väl.. leka istället för att gå på spökjakt!!
bra att ta till när man får *stå* päls

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

30 juli 2008 11:21

Usch... det där låter väldigt obehagligt! Bra att dom tar reda på vad som har hänt.
Ser bra ut i sandlådan tycker vi.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Tanten

Tanten

30 juli 2008 12:47

Spännande! Kanske kan mediumet komma i kontakt med de som är kvar på platsen och tala dem till ro? Då brukar de försvinna. Ser ut som om du hade en kul stund med människovalparna!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

30 juli 2008 13:02

Det är nåt lurt med att det bara är där det hänt TVÅBENTA något som räknas. Undrar hur det är på ställen där någon plågat och vanvårdat djur? Det finns fruktansvärt läbbiga exempel på sånt.
Det finns mycket mellan himmel och jord, säger matte, och det har hon förstås rätt i. Hon säger också att visst finns det platser där man kan känna ett väldigt obehag, även ute i skogen. Hon har själv uppmanats att ta särskilt väl hand om ett ställe på våran tomt, att plantera vackra blommor och sånt för att motverka. Där är nu ett vildrosensnår.

http://www.belof.se

 
Ozzy via Christa

Ozzy via Christa

30 juli 2008 15:50

Matte känner också till såna fenomen.
På ett ställe där hon bodde innan jag var född fanns det ngn i huset. Han öppnade skåp och lådor och kunde rätt var det var ställa sig i vägen när man skulle fram.
Det var ingen elak person han gillade bara att skojja. Mkt bus hittade han på. Matte är säker på att det är en han för personen i mörkret var mkt längre än henne.
Lite läskigt sånt tycker jag. Matte berättade att hon tillslut bara skrattade och bad mannen sluta och flytta på sig så hon kunde komma till hallen. Då gjorde han det. Finns mkt oförklarligt.
Ha det gott
Ozzy

http://hissen.blogg.se

 
Sanne

Sanne

1 augusti 2008 14:05

Hejsan Sigge!
Var riktigt spännande att vara med på spökjackten" kändes tryggt att ha dig i närheten i mellanåt. Lilla Mimmi var för liten för att följa med på sånt här äventyr...*ler*

http://www.sannesdesign.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards