Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 30 juli 2008 17:56

Fortfarande är det typ 200 grader varmt här.

Jag har alltså inte gjort just nånting idag.

Var och badade i en annan av mina sjöar på förmiddan.

Hittade faktiskt lite torra kantareller då.

Sen låg jag och sov på balkongen i skuggan tills det var dags att gå och bada i min vanliga sjö.

Tråkdag med andra ord.

Inget skoj alls att rapportera.

Nu ska jag hälsa på hos alla er andra och se om ni gjort nåt skoj.

Av Sigge Svamphund - 30 juli 2008 08:57

Här kommer det en rapport från grådagens spökjakt.

Jag deltog inte speciellt aktivt själv.

Hade fullt upp med att busa med de två människovalparna som Mattias tjej har. Fast matte gnällde ju självklart om att det var för varmt för att hålla på och busa i flera timmar.

Inte alls, jag vet som vanligt bäst!

Det här är Maria hon som är sånt där medium. I min värld ingår hon numera i den stora skaran av mina bästa vänner.

Här står hon i lagårn där mycket konstiga saker händer hela tiden.

För länge sedan var det nån man som avslutade sitt liv där.

Maria och Mattias äldsta valp Mattias håller på och pratar om nånting.

Här är de ute i skogen.

Läskig skog där varken djur eller människor vill vara.

Någon har dött här genom en olycka och för ännu längre sedan har det kanske offrats människor här.

En gammal jordkällare kollas också.

Jag var faktiskt med här och visade lite hundligt intresse för människornas aktiviter. Den tredje på bilden är Sanne som också är min bästa kompis.

Men detta var min huvudsakliga sysselsättning. Busa med människovalparna.

Hårt arbete att hålla igång dom.

Men den där spökjakten visade i alla fall att det finns många som rör sej där.

Både inne i husen och ute.

Mycket har hänt där med människor, brand och en massa annat.

Människorna ska försöka ta reda på hur det var med mannen i lagårn som gör så mycket och varför skogen är så obehaglig på ett ställe.

Nu ska jag ta itu med min hunddag så jag kanske har nåt att rapportera till kvällen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards