Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 23 juli 2008 18:12

Den dåliga filmen med mitt svampletande finns ju här under.

Om ni funderar på varför jag har kopplet släpande efter mej så beror det på stället vi är på.

Enligt matte så ska man smyga där.

Finns ett hus en bit bort, en stor mycket trafikerad väg ganska nära och ett fält där det kan dyka upp intressanta saker.

Därför får kopplet släpa efter mej så matte kan ställa sej på det om jag får för mej nåt.

Nu är det ju så att jag inte har tid att få nåt för mej där.

Brukar ha alldeles fullt upp med att leta svamp.

Dagens skörd som blev ynkliga 4 liter ser ni på bilden.

Fast det blev väldigt mycket köttbullar till mej.

Hörde nåt om att jag nog åt mej mätt på såna. Gjorde jag inte alls!

Köttbullar är godis och inte mat.

Trodde att jag skulle få inspektera en annan skog också men matte sa att det var alldeles för varmt så den får vänta till en annan dag.

Resten av dagen har jag mest tagit det lugnt.

Varit alldeles för varmt.

Gick och badade på eftermiddan, så jag fick dagens motion i vattnet.

Hittade ett par svampar då också.

Lovad att jag nog ska få gå till skogen ikväll när det är lite svalare.

Av Sigge Svamphund - 23 juli 2008 15:28

Efter flera försöka att filma mej när jag letar svamp så är detta den minst dåliga.

Alltså ingen blev bra.

I alla fall så ser ni att när jag tittar på matte och slickar mej om munnen då har jag hittat svamp.

Bry er inte om de där snörvlingarna och flåsandet som hörs. det är bara matte med begynnade förkylning.

Mer om min dag kommer senare.

Nu ska jag gå och bada.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards