Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 21 juli 2008 17:47

Hade tur idag och blev skjutsad till Grisöronaffären.

Var alldeles för länge sen som jag var där.

Hittade som vanligt en massa intressanta saker som jag tänkte handla.

Många skoj leksaker, bland annat en massa nya badleksaker.

Så var jag väldigt intresserad av en utebur för kaniner.

Fick varken handla fler badleksaker eller den där uteburen.

Matte påstod att eftersom jag inte har nån kanin behöver jag ingen bur till en sån.

Vadå, det fanns söta kaniner så jag kunde väl ha köpt en sån också då!

Fick i alla fall handla några grisknorrar och en påse med godis.

Ja,ja i avsaknad av egna pengar så får jag väl vara glad för det lilla.

Hemma igen så skulle jag gå en promenad runt min sjö.

Eftersom jag är en extremt upptagen hund så var det ganska länge sen jag gick runt hela sjön.

Inledde med att hitta ytterligare en ny sorts vägkon.

Verkar ju finnas hur många modeller som helst av dom.

Självklart så hade jag planer på att ta med den, men slutade som alltid med mattes tjat om att man inte får stjäla såna.

Tänkte inte stjäla, bara låna väldigt länge.

Så här går det när jag inte har hunnit ha stenkoll på alla mina badplatser.

Här ska det gå alldeles utmärkt att simma.

Blä, så lågt vatten att jag bara kunde gå runt utan att få till ett endaste dopp.

Fast på alla mina andra badplatser så gick det bra att simma.

Kändes ju lite oroligt när det började med för lågt vatten.

Så har jag lärt mej en ny svamp idag.

Denna heter blek ostronmussling och växer på träd eller stubbar.

Fanns alladeles lagom mycket till ett par mackor.

Kan tala om att det är en god svamp.

Matte säjer att den brukar säljas i affärer under namnet ostronskivling.

Bryr jag mej inte om, jag har nöjd med att ha lärt mej ytterligare en art.

Har tappat räkningen på hur många olika sorter jag kan nu.

Resten av dagen har jag bara ägnat åt vanliga hundgöromål.

Hört att matte planerar för en lång runda i skogen imorgon. En sån där bra när jag får egna mackor.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards